شناسهٔ خبر: 66423283 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

امام جمعه:

جذب نیروهای بومی در شرکت‌های منطقه از مهم‌ترین دغدغه‌های جوانان دهلرانی است

ایلام- ایرنا - امام جمعه شهرستان دهلران گفت: جذب و به کارگیری نیروهای بومی در شرکت‌های فعال منطقه به مهم‌ترین دغدغه‌های خانواده‌ها و جوانان دهلرانی تبدیل شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام "سید محسن موسوی" روز سه شنبه در آیین بزرگداشت روز کارگر، با حضور جمعی از مدیران شهرستان و شرکت مهندسی و ساختمان صنایع نفت فعال در شهرستان در منطقه بیات دهلران، اظهار کرد: مقام کارگر در آموزه‌های دین اسلام دارای جایگاه ویژه‌ای است لذا باید مسئولان برای حل مشکلات این قشر عظیم پای کار باشند.

وی به عدم جذب نیروی بومی در شرکت‌های فعال در منطقه اشاره کرد و گفت: انتظار می‌رود که مسئولان شهرستان، به ویژه مدیران شرکت‌های فعال در منطقه، در زمینه به کار گیری نیروهای بومی بر اساس قانون توجه و جدیت بیشتری به خرج دهند.

امام جمعه دهلران به نامگذاری امسال به عنوان "جهش تولید با مشارکت مردم" از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: این نشان از توجه رهبری به اشتغال و تولید است لذا باید همه مسئولان، به منظور تحقق شعار سال با استفاده از ظرفیت‌های داخلی در راستای توسعه همه جانبه کشور بیش از گذشته تلاش کنند.

وی با اشاره به اینکه کارگران نیروی محرک توسعه هستند، خاطرنشان کرد: توجه به معیشت کارگران، پرداخت به موقع حقوق و مزایای و شنیدن مشکلات آنها از جمله موارد مهمی است که باید مسئولان و مدیران اجرایی مورد توجه قرار بدهند.

معاون برنامه‌ریزی فرماندار ویژه دهلران نیز در این مراسم، اظهار کرد: کارگران بازوی توانمند جامعه اسلامی هستند که نقش مهمی در چرخیدن چرخ صنعت دارند.

"مجید نادری" یادآور شد: باید شرکت‌های فعال در دهلران تلاش کنند تا کارگران بومی از طریق آموزش، مهارت‌های لازم را کسب کنند تا در آینده نقش بهتری را برای جامعه به ویژه منطقه اجرا کنند.

وی با تاکید بر ضرورت رسیدگی به مشکلات جامعه کارگری و پرداخت به موقع حقوق و مزایای کارگران، افزود: شرکت ها بر اساس قانون باید در جذب نیروهای بومی تلاش کنند.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی دهلران نیز گفت: در حال حاضر بیش از سه هزار نفر در شرکت مهندسی و ساختمان صنایع نفت ( اویک ) و پیمانکاران زیر مجموعه آنها مشغول به کار هستند.

"روشن امری" به ثبت‌نام سی‌وپنجمین جشنواره امتنان اشاره کرد و یادآور شد: سال گذشته پس از شناسایی و ثبت نام ۳۵ کارگر نمونه و ۱۰ گروه کار نمونه، از بین آنها پنج نفر از شهرستان انتخاب و برگزیده استان شدند.

وی بیان کرد: جشنواره امتنان هر ساله در سه مرحله مقدماتی، استانی و ملّی و در سه بخش صنعت، خدمات و کشاورزی برگزار می‌شود که هدف آن نهادینه‌سازی فرهنگ خلاقیت و نوآوری، ترویج و تقویت فرهنگ کار و تلاش و تجلیل از کارگران نخبه، گروه‌های کار و واحدهای اقتصادی نمونه است.

به گزارش ایرنا، در پایان این مراسم با حضور امام جمعه و مسئولان از ۱۴ نفر از کارگران ایستگاه تقویت فشار منطقه بیات تجلیل شد.

نظر شما