شناسهٔ خبر: 66423001 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مشاور وزیر: آموزش‌های مهارتی مهمترین نیاز توانمندسازی نیروی کار است

ارومیه- ایرنا- مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ارائه آموزش‌های فنی و حرفه ای در راستای مهارت آموزی و توانمندسازی نیروی کار در راستای تامین نیروی لازم برای صنایع موجود ضروری است.

صاحب‌خبر -

تهمینه دانیالی روز سه‌شنبه در آیین سی و پنجمین جشنواره امتنان و تجلیل از کارگران گروه کار و واحد های نمونه آذربایجان غربی افزود: کار و تولید دارای ۲ بازوی کارگر و کارفرماست و ثروت و مالکیت نیز جایگاه خود را دارد که برای ارتقای بهره وری کارگران، اجرای برنامه های آموزش مهارتی بسیار موثر به نظر می رسد.

وی در زمینه توسعه مشارکت مردم در این بخش اظهار کرد: این موضوع با تعاونی‌ها محقق می‌شود ولی نه با تعاونی‌ هایی که دچار برخی مشکلات و آفت ها هستند.

وی با اشاره به حفظ حرمت‌ها در بخش کار و کارگری بیان کرد: پایه و بستر این موضوع خوب بودن حال اجتماعی و فرهنگی و پاسداشت خود کار است.

مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر دایر کردن میزخدمت در استان و مجموعه های کارگری اظهار کرد: می شود با کار و تلاش تهدیدها را به فرصت تبدیل کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی آذربایجان غربی نیز در این آیین بیان کرد: معیشت کارگران موضوعی است که نیازمند توجه بوده و مورد تاکید مدیریت ارشد استان است.

جواد کرمی افزود: در توجه به قشر کارگر در توزیع کالاهای تنظیم بازار، ابتدا تاکید بر تامین نیازهای کارگران و بعد کارمندان است.

وی اظهار کرد: کارگران بدون هیچ چشم داشتی در جامعه مشغول به کار و تولید هستند و در تمام عرصه های انقلاب حضور چشمگیری داشتند.

کرمی اضافه کرد: در زمینه درمان نیز احداث و تامین دومین بیمارستان تامین اجتماعی در ارومیه مد نظر بوده و از مطالبات استان است.

وی با بیان اینکه نرخ بیکاری در استان در ۲ سال اخیر بسیار کاهش یافته است، ادامه داد: جذب سرمایه گذاری در این زمینه و افزایش بهره وری از راهکارهای مهمی بود که استاندار آذربایجان غربی در راستای آن تلاش بسیاری کرده است.

معاون استاندار آذربایجان غربی با اشاره به سوق داده شدن هلدینگ های بزرگ برای سرمایه گذاری در استان اظهار کرد: سرمایه گذاری در بخش معادن و تجاری سازی و توسعه پایانه ها و گمرکات استان نیز از اقدامات دیگر در استان بوده است.

کرمی اضافه کرد: از تلاش در زمینه بهبود معیشت مرزنشینان و نقاط محروم نیز غفلت نشده و در ابعاد مختلف در این زمینه تلاش های شده و اقداماتی در دست اجراست.

در این آیین از کارگران نمونه و مدال آور استان با اهدای لوح سپاس تجلیل شد.

نظر شما