شناسهٔ خبر: 66422985 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار: روابط نوین تجاری بوشهر و هندوستان در حال شکل گیری است

بوشهر_ ایرنا_ استاندار بوشهر گفت: روابط سنتی و قدیمی تجاری بوشهر و هندوستان در حال تبدیل به روابط نوین و جدیدی است که سبب ارتقا  کیفیت فعالیت های تجاری و بازرگانی طرفین شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، احمد محمدی زاده روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به اشتراکات فرهنگی و اجتماعی بوشهر و هند اظهار کرد: بنادر استان بوشهر و هندوستان، سابقه طولانی در تجارت و بازرگانی دارند و اشتراکات فرهنگی زیادی وجود دارد.

وی افزود: بسیاری از اصطلاحات هندی در ادبیات استان بوشهر وجود دارد و جمعیت هندی تبارها هم‌اکنون نیز در استان زیاد است.

استاندار بوشهر با بیان اینکه اکنون لنج‌ها و شناورهای بوشهری به هندوستان تردد دارند، تصریح کرد: خلیج فارس و دریای عمان، ارتباط مستقیمی بین بنادر بوشهر و هندوستان ایجاد کرده است.

استاندار بوشهر به ظرفیت های اقتصادی استان بوشهر پرداخت و گفت: تولید ۷۴ درصد گاز کشور، تولید ۴۹ درصد محصولات پتروشیمی، تولید صد در صد میعانات گازی و صادرات ۹۳ درصد نفت ایران از ظرفیت های مهم این استان است.

وی تصریح کرد: بوشهر از قطب های تولید خرمای کشور است که در هند نیز مصرف بالایی دارد.

محمدی زاده با بیان اینکه ۵۰ درصد میگوی ایران در استان بوشهر تولید می شود افزود: مبادلات تولیدات استان بوشهر با هندوستان از اهداف راه اندازی این مرکز تجاری است.

استاندار بوشهر اضافه کرد: انتخاب یکی از تاجران باسابقه بوشهری به عنوان مدیر مرکز تجاری ایران و هند امری ارزشمند است و بزودی نخستین نمایندگی این مرکز در بوشهر راه اندازی می شود.

روز گذشته و در آیینی با حضور معاون اقتصادی وزیر کشور، استاندار بوشهر، معاون اقتصادی استاندار بوشهر، مدیران کل اقتصادی و سرمایه ‌گذاری استانداری بوشهر، رایزن بازرگانی هند در ایران، معاون سازمان توسعه تجارت، رئیس میز هند در وزارت خارجه و تجار بوشهری و هندی و مدیران حوزه صنعتی و اقتصادی استان بوشهر، مرکز تجاری هند و ایران در محل نمایشگاه ایران اکسپو در تهران راه اندازی شد.

نظر شما