شناسهٔ خبر: 66422544 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری؛

رسیدن به مرجعیت علمی یکی از پنج اولویت اصلی است

محمد علی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تاکید کرد: دانشگاه و استاد در هر نقطه‌ای که باشند، علاوه بر رشد اقتصادی بر ارتقای فرهنگ آن منطقه هم مؤثر هستند.

صاحب‌خبر -

رسیدن به مرجعیت علمی یکی از پنج اولویت اصلی است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در سی و یکمین آیین نکوداشت اعضای هیئت علمی نمونه کشور ضمن تبریک روز استاد و معلم گفت: خدمات شما همچنان تا نسل‌های متمادی جاری و ساری خواهد بود.
محمد علی زلفی‌گل با بیان اینکه بزرگ‌ترین سرمایه هر جامعه فرهنگ آن جامعه است، افزود: علم و فن آوری جدید فرهنگ جدیدی به جامعه تزریق می‌کند.
او خطاب به اعضای هیئت علمی تأکید کرد: شما فرهنگ خلق می‌کنید و دانشگاه و استاد در هر نقطه‌ای که باشند، علاوه بر رشد اقتصادی بر ارتقای فرهنگ آن منطقه هم مؤثر هستند.
وزیر علوم یادآور شد: در بین شما بانوان دانشمند هم وجود دارند که در عرصه‌های مختلف زحمات دوچندان کشیده‌اند و  هر کدام در رشته آموزشی خود سرآمد هستند.
زلفی‌گل مسیر جامعه علمی کشور را مسیر درستی خواند و رسیدن به مرجعیت علمی را یکی از پنج اولویت اصلی برشمرد.
وی همچنین تأکید کرد: از ظرفیت برنامه پنج ساله هفتم به درستی استفاده خواهیم کرد تا به تصویب هیئت وزیران برسد.
وزیر علوم ضمن اشاره به دانش و توانمندی‌های دفاعی کشور، مرز‌های دانش را فراتر از مرز‌های جغرافیایی عنوان و اضافه کرد: شما دانشمندان هم قدرت ساخت قدرت سخت مثل موشک‌های دفاعی را دارید و هم قدرت هوش مصنوعی؛ وقتی شما تجهیزاتی را تولید می‌کنید، در هرکجا استفاده شود در تسخیر شما است و این قدرت نرم شما است.
زلفی‌گل در ادامه از مدعوین درخواست کرد همه تلاش خود را برای تربیت شاگردان توانمندتر از خود داشته باشند و تربیت دانشجوی فاخر را باقیات صالحات استادان توصیف کرد.

‌گفتنی است در مراسم نکوداشت مقام اعضای هیئت علمی نمونه کشور، از ۶۵ استاد دانشگاه به‌عنوان استادان نمونه تجلیل شد که جوان‌ترین استاد نمونه ۴۵ سال و مسن‌ترین آنان ۷۰ سال دارد.

نظر شما