شناسهٔ خبر: 66421936 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

مسئولان قضایی استان ایلام به درخواست‌های حقوقی و قضایی ۱۰۰ نفر از نمازگزاران رسیدگی کردند

رئیس کل دادگستری ایلام به همراهی بخشنده دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان و جمعی از معاونین قضایی دادگستری استان بعد از نماز مغرب و عشا در تکیه حضرت ابوالفضل (ع) در شهر ایلام به درخواست‌ها و مشکلات بیش از ۱۰۰ نفر از نمازگزاران رسیدگی کردند.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان - در راستای برنامه‌های سند تحول و تعالی قوه قضاییه مبنی بر حضور میدانی مسئولین قضایی در جمع نمازگزاران مساجد به منظور رسیدگی با مطالبات حقوقی و قضایی و رفع مشکلات اجتماعی مردم، عمران علی محمدی رئیس کل دادگستری ایلام به همراهی بخشنده دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان و جمعی از معاونین قضایی دادگستری استان بعد از نماز مغرب و عشا در تکیه حضرت ابوالفضل (ع) در شهر ایلام به درخواست‌ها و مشکلات بیش از ۱۰۰ نفر از نمازگزاران رسیدگی کردند.

علی محمدی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم و احادیثی از ائمه اطهار (ع)، گفت:ثواب اصلاح بین دو نفر به اندازه شب قدر بوده و از همه روزه‌ها و نماز‌های مستحبی بالاتر است و صدقه جاریه است که این مهم باعث انگیزه در بزرگان و صلح یاران شده که توسعه صلح و سازش در جامعه فزاینده باشد و با صلح و صفا مردم در کنار هم زندگی کنند.

رئیس کل دادگستری استان ایلام همچنین خاطرنشان کرد: ایجاد صلح و سازش و اصلاح ذات البین از مهمترین توصیه‌ها و آموزه‌های دینی است و اگر روحیه گذشت و برادری مبنای عمل آحاد مردم قرار گیرد قطعا موجب ارتقای امنیت روانی و نهادینه شدن اخلاق و معنویت در جامعه خواهد شد.

وی با اشاره به این که صلح یاران و بزرگان گنج‌های جامعه هستند گفت: وجود صلح یاران و بزرگان همانند آب برای ماهی برای جامعه واجب و ضروری است، صلح یاران و بزرگان در نزاع‌ها و اختلافات با بررسی وضعیت طرفین آن‌ها را به صلح و سازش، مهربانی و برادری دعوت می‌کنند و همین نوع دوستی و مهربانی بزرگان باعث تضمین امنیت و آرامش درجامعه می‌شود.

در این دیدار رئیس کل دادگستری استان ایلام ضمن بررسی آخرین اقدامات و فعالیت‌های هیئت صلح تکیه حضرت ابوالفضل (ع) در فضایی معنوی و صمیمی با نمازگزاران و حاضرین در تکیه به گفت وگو پرداخت.

انتهای پیام/

نظر شما