شناسهٔ خبر: 66421817 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

معلمان در کنار تدریس به پرورش اندیشه دانش‌آموزان اهتمام کنند

استاندار آذربایجان شرقی بر لزوم اهتمام و توجه ویژه معلمان به پرورش اندیشه دانش‌آموزان در کنار دلسوزی و تدریس مطالب درسی برای آنان، تاکید کرد. استاندار آذربایجان شرقی بر لزوم اهتمام و توجه ویژه معلمان به پرورش اندیشه دانش‌آموزان در کنار دلسوزی و تدریس مطالب درسی برای آنان، تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، مالک رحمتی، صبح سه‌شنبه در آئین استانی "زنگ سپاس معلم" در دبیرستان ماندگار فردوسی ناحیه ۲ تبریز، تکریم و تجلیل از مقام معلم را وظیفه همگانی دانست و گفت: اقتدار و عزت کنونی، افتخار به موفقیت‌های نظامی مانند عملیات وعده صادق و موفقیت در عرصه‌های متعدد پزشکی، اقتصاد دانش بنیان و فعالیت‌های عمرانی، محصول تربیت معلمان است و باید در برابر این عزیزان که آرامش را در عرصه‌های تربیتی، فرهنگی و اجتماعی به وجود آورده‌اند، سر تعظیم فرود آورد.
 
وی خطاب به دانش‌آموزان، با ابراز خرسندی از حضور در جمع آنان، بیان کرد: یقین دارم آینده ایران به برکت وجود جوانانی مانند شما بهتر از الان خواهد شد؛ فرصت‌های آموزشی و پرورشی را مغتنم بشمارید، زیرا خیلی زود دیر می‌شود و به زودی این ایام را پشت سر گذاشته و وارد بازار کار خواهید شد.

رحمتی به دانش آموزان توصیه کرد حتما در کنار درس نسبت به مقوله تفکر و خودسازی و تفکری که باید در جامعه ساری و جاری کنند، حساسیت داشته باشند و از این ایام بهترین استفاده را بکنند.

وی ادامه داد: نظام فکری علامه مطهری در کتاب‌های ایشان هنوز هم حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و خواهشمندیم در کنار سایر کتب درسی و غیردرسی، مطالعه آثار شهید مطهری را هم در اولویت قرار دهید، زیرا در ساختن نظام فکری شما موثر واقع خواهد شد.
 
استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به ایثار و فداکاری معلمان، یادآوری کرد: معلمان در بسیاری از نقاط استان ما با وجود برخی نقصان‌ها و کاستی‌ها مثل شمع می‌سوزند و اطراف خود را نورانی می کنند؛ بسیاری از معلمان ما مسیرهای طولانی را طی می‌کنند تا نگذارند قطار علم و پیشرفت در این استان متوقف شود.

وی خطاب به معلمان، گفت: کشور ما هم اکنون به نقطه‌ای بسیار خوب و تحولی رسیده و جوانانی که قرار است آینده کشور را رقم بزنند، به دست شما معلمان، تربیت می‌شوند.
 
استاندار آذربایجان شرقی با قدردانی از اقدامات مسئولان دستگاه تعلیم و تربیت، خاطرنشان کرد: مدیران نظام آموزش و پرورش استان و شهرستان‌ها کارهای زیادی انجام داده‌اند و در این دولت اقدامات خوبی در زمینه ساخت و ساز مدارس، انجام گرفته است، اما هنوز هم در این استان مدارس کانکسی با جمعیت دانش آموزی بیش از ۱۰ نفر وجود دارد.

وی اضافه کرد: به برکت وجود خیران مدرسه ساز و با توجه به استعدادها و ظرفیت‌های خوب در خود مجموعه آموزش و پرورش، دست به دست هم اقدامی انجام دهیم تا پایان دولت، مدرسه کانکسی نداشته باشیم. 

انتهای پیام

نظر شما