شناسهٔ خبر: 66421788 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: دولت.آی‌آر | لینک خبر

روستای گَوَن جوک عُلیا در مشهد به اینترنت پرسرعت متصل شد

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان خراسان رضوی، از احداث یک سایت جدید مجهز به تکنولوژی 2G/4G توسط اپراتور همراه اول در روستای گَوَن جوک عُلیا از توابع بخش احمد آباد شهر مقدس مشهد خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت و به نقل از روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان خراسان رضوی، علی دلگیر مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات این استان گفت: در ادامه برنامه ریزی های صورت گرفته به منظور اتصال همه روستاهای بالای بیست خانوار خراسان رضوی به اینترنت پر سرعت و شبکه ملی اطلاعات، روستای محروم گَوَن جوک عُلیا از توابع دهستان پیوه ژن در بخش احمد آباد شهر مقدس مشهد نیز با احداث یک سایت جدید همراه اول به فناوری های نوین ارتباطی مجهز شد.

وی افزود: عملیات اجرایی احداث این سایت جدید، از محل طرح توسعه ارتباطات روستایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و با صرف هزینه ای بالغ بر 45 میلیارد ریال توسط اپراتور همراه اول به انجام رسیده است.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان رضوی همچنین اظهار کرد: با انجام این پروژه، 137 خانوار روستایی و محروم حاشیه شهر مشهد، با جمعیتی معادل 446 نفر، ضمن بهره مندی از اینترنت پرسرعت نسل چهارم، از خدمات متنوع شبکه ملی اطلاعات نیز بهره مند شدند.

بر اساس این گزارش روستای گَوَن جوک عُلیا منطقه ای سر سبز خوش اقلیم و محروم، در 80 کیلومتری شهر مشهد است که بقعه ای متبرک منسوب به امام زاده سید جلال از نوادگان امام موسی بن جعفر در آن واقع شده است

نظر شما