شناسهٔ خبر: 66421436 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

کادر درمان مشهد در حمایت از جنبش دانشجویی همبستگی با غزه در آمریکا تجمع کردند

مشهد- ایرنا- دانشگاهیان دانشگاه علوم پزشکی مشهد و کادر درمان مشهد امروز یازدهم اردیبهشت ماه در حمایت از جنبش دانشجویان و استادان آمریکا و کشورهای اروپایی در محکوم کردن جنایات صهیونیستها در غزه و همبستگی با مردم این سرزمین تجمع کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، در آستانه ۱۲ اردیبهشت ماه، سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری و روز استاد جمع زیادی از استادان و دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با حضور در تالار ابن سینا دانشگاه علوم پزشکی مشهد ضمن گرامیداشت این روز بزرگ، تجمعی اعتراضی در حمایت از جنبش دانشجویی همبستگی با غزه در آمریکا برپا کردند.

حاضران در این تجمع با سردادن شعارهای "مرگ بر آمریکا"، "مرگ بر اسرائیل"، "مرگ بر انگلیس"، "مرگ بر فرانسه"، "آزادگان دنیا حمایت حمایت، سکوت هر آزاده خیانت خیانت"، "خیبر خیبر یا صهیون، جیش محمد قادمون"، "ما همه سرباز توایم خامنه‌ای، گوش به فرمان توایم خامنه‌ای" و "ای رهبر آزاده، آماده‌ایم آماده"، جنایات فجیع در غزه و برخورد وحشیانه پلیس آمریکا با معترضان به این جنایت را به شدت محکوم کردند و حمایت خود از اقدام اساتید و دانشجویان آمریکا علیه اسرائیل غاصب را اعلام کردند.

دانشگاهیان و کادر درمان مشهد در حمایت از جنبش دانشجویی همبستگی با غزه در آمریکا تجمع کردند

آمریکایی‌ها هیچ حرمتی برای مساوات و عدالت بین انسان‌ها قائل نمی‌شوند

در ادامه این تجمع اعتراضی مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ذکر این نکته که آمریکایی‌ها هیچ حرمتی برای مساوات و عدالت بین انسان‌ها قائل نمی‌شوند گفت: در این کشور تعریف دموکراسی و حقوق بشر آن‌چیزی است که به نفع خودشان است.

حجت‌الاسلام جواد مهدوی‌نسب افزود: در کشوری که مدعی حقوق بشر است با چماق بر سر دیگران می‌کوبد، کشوری که خود مدعی آزادی بیان است و آن را در عمل نقض کرده به استاد و دانشجو در محیط دانشگاه جسارت می‌کند.

وی ادامه داد: اساتید و دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا اعتراض به‌حقی بابت استفاده از حقوق و شهریه‌شان در جهت کمک به اسرائیل داشتند که با وحشیگری پلیس این کشور مواجه شدند.

مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: جنایات هولناک اسرائیل غاصب طی ۲۰۰ روز اخیر و کشتار زنان و کودکان بی‌گناه هیچ گاه از سوی آمریکایی‌ها محکوم نشد و در کنار آن نیز در محیط آکادمیک دانشگاه به اساتید و دانشجویان مدافع حقوق بشر اهانت شد و وحشیانه‌ترین برخوردها با چهره‌های علمی و شخصیت‌های تحصیل کرده صورت پذیرفت.

مهدوی نسب افزود: ما به عنوان جامعه دانشگاهی اقدام وحشیانه آمریکایی‌ها را علیه اساتید و دانشجویان دانشگاه‌های این کشور محکوم می‌کنیم و معتقدیم که وقتی پاسخی در برابر سخن حق نیست این گونه اتفاقات رقم می‌خورد و امروز می‌بینیم در کشوری که همواره خود را مدعی حقوق بشر می‌داند این گونه با چهره‌های علمی و دانشگاهی برخورد می‌ شود.

وی ادامه داد: عملیات وعده صادق نه تنها ملت ایران، بلکه تمامی ملت‌های آزادی‌خواه را خوشحال کرد، عملیاتی که از چندین سیلی محکم بر اسرائیلی‌ها سنگین‌تر بود.

دانشگاهیان و کادر درمان مشهد در حمایت از جنبش دانشجویی همبستگی با غزه در آمریکا تجمع کردند

علوم پزشکی مشهد اقدام شنیع پلیس و دولت آمریکا را علیه اساتید و دانشجویان این کشور را محکوم می کنند

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز در این تجمع گفت: ما معتقدیم که ظهور، نزدیک است و بساط ظلم و زور برای همیشه جمع خواهد شد و در این تجمع ، اساتید و دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی مشهد اقدام شنیع پلیس و دولت آمریکا علیه اساتید و دانشجویان دانشگاه‌های این کشور را محکوم کردند.

علی تقی‌پور افزود: محور تاریخ گفتمانی که از ایران آغاز شد، در دنیا به‌خوبی جا می‌اُفتد و می‌بینیم که در خاک آمریکا هم مردم، دانشجویان و اساتید این کشور اقدامات دولت خبیثش را محکوم می‌کنند.

وی با بیان این که در جریان محور مقاومت جریانات زیادی در تاریخ منطقه رقم خورده و با انقلاب ایران، شکل‌گیری حزب الله، جنبش حماس و دیگر رویدادهای بزرگ تاریخ رقم خورد ادامه داد: در کشورهای عربی کارهای زیادی در حمایت از آمریکا و اسرائیل دیده شد و نمونه‌های بارز آن در مصر، لیبی، بحرین، عراق زمان صدام، اردن و دیگر کشورهای عرب زبان دیده شد، اما دیدیم که نه تنها حکومت‌های این کشورها شکست خوردند بلکه مردم دیگر کشورها از جمله خود آمریکا هم به محکومیت جنایات اسرائیل در غزه پرداختند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: نتانیاهو معتقد بود تا فلسطین و جبهه مقاومت را از پای نیاورد دست از جنگ بر نخواهد کشید اما دیدیم روز به روز در برابر جبهه مقاومت خوار و ذلیل‌تر شده و چون زورش به رزمندگان مقاومت نمی‌رسد دست به کشت و کشتار مردم بی‌گناه به‌خصوص زنان و کودکان می‌زند و عدد آن تا به این لحظه به بیش از ۴۳ هزار نفر رسیده که ۷۲ درصد آنها زنان و کودکان بی‌گناه بودند.

تقی پور با تاکید بر این که اسرائیلی‌ها از نام‌های بزرگی مانند قاسم سلیمانی هراس دارند و وقتی پاسخ کوبنده به حمله به سفارت ایران در سوریه را دریافت کردند بیش از پیش در تمام دنیا خوار و ذلیل شدند افزود: ما معتقدیم که اُبهت و هیمنه اسرائیلی‌ها با طوفان الاقصی و عملیات وعده صادق به کلی شکسته شد و ما می‌بینیم که اسرائیلی‌ها پس از این ۲ اتفاق بزرگ به نکبت کشیده شدند.

وی ادامه داد: ایران در عمل به اسرائیل نشان داد که دوران "بزن در رو" تمام شده و به فرموده مقام معظم رهبری "بزنی می‌خوری" و نمونه بارز این کلام ایشان در عملیات وعده صادق دیده شد.

او با ذکر این نکته که مقام معظم رهبری طی چند سال قبل بر برخورد مردم آمریکا با دولتمردانشان اشاره کردند تاکید کرد: اکنون آن زمان فرارسیده است و امیدواریم با اتفاقاتی که رقم خورده به‌زودی زود در مسجدالاقصی به‌صورت دسته‌جمعی نماز جماعت بخوانیم.

دانشگاهیان و کادر درمان مشهد در حمایت از جنبش دانشجویی همبستگی با غزه در آمریکا تجمع کردند

رییس پارک علم و فناوری خراسان رضوی هم با صدور بیانیه ای خواستار توقف فوری سرکوب تظاهرات مسالمت‌آمیز دانشجویان در دانشگاه‌های آمریکا و پایبندی این کشور به ارزش‌های دموکراسی، آزادی بیان و حقوق بشر شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی اسماعیلی روز سه شنبه در بیانیه ای که نسخه ای از آن در اختیار ایرنا قرار گرفت افزود:از دولت آمریکا درخواست می‌کنیم که از حقوق و کرامت تمام انسان‌ها و از جمله افرادی که علیه بی‌عدالتی و ظلم فریاد می‌زنند، دفاع کند.

وی در محکومیت وقایع اخیر دانشگاه‌های آمریکا افزود: ما در پارک علم و فناوری خراسان، اعمال فشار دولت آمریکا بر تظاهرات مسالمت‌آمیز دانشجویان و اعضای هیات علمی این کشور علیه بی‌عدالتی‌های تحمیل شده برمردم فلسطین توسط رژیم غاصب صهیونیستی از جمله جنگ مداوم و فجایع رخ داده در غزه را به شدت محکوم می‌کنیم.

به گزارش ایرنا، حمایت از مردم غزه و اعتراض‌ها به سیاست‌های دولت "جو بایدن" رئیس جمهور آمریکا در حمایت همه جانبه از رژیم اسرائیل، این بار از سوی اقشار مختلف دانشجویان در دانشگاههای آمریکا آغاز شده است. از زمان شروع اعتراض‌ها به جنگ اسرائیل در غزه با عنوان «جنبش همبستگی با غزه» از دانشگاه کلمبیای نیویورک آمریکا و سرایت آن به سایر دانشگاه‌های آمریکا بر اساس گزارش رویترز، حدود ۵۵۰ نفر دستگیر شده‌اند.

این اعتراض‌ها در پی حمایت‌های همه جانبه دولت بایدن از اسرائیل و کشتار بی‌وقفه مردم غزه به تلافی شکست این رژیم در عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر ۲۰۲۳ و نیز عدم اجرای هرگونه آتش بس فوری و به منظور پایان دادن به کمک های نظامی و امنیتی واشنگتن به تل آویو صورت گرفته است.

جو بایدن رییس جمهور آمریکا پنجم اردیبهشت ماه، قانون کمک ۹۵ میلیارد دلاری به اوکراین، اسرائیل و تایوان و ارسال سلاح و تجهیزات نظامی به تل آویو و کی یف را امضا کرد.

لایحه کمک ۹۵ میلیارد دلاری آمریکا به اوکراین، اسرائیل و تایوان پس از ماه‌ها تاخیر و اختلاف ابتدا در مجلس نمایندگان و سپس مجلس سنای این کشور به تصویب رسید و با امضای بایدن به قانون تبدیل شد.

نظر شما