شناسهٔ خبر: 66420036 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

وزنه برداری همدان از رتبه تک رقمی در کشور تا تسویه چهار میلیارد ریال بدهی

همدان- ایرنا- رئیس هیات وزنه برداری همدان گفت: چهار میلیارد ریال بدهی مربوط به ۲ دوره گذشته ریاست این هیات با مساعدت فدراسیون وزنه برداری و اداره کل ورزش و جوانان همدان تسویه شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا امیرحسین حسنی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این بدهی‌ها بار مالی هیات وزنه برداری را سبک کرد ضمن اینکه پس از ۱۵ سال توانستیم با بودجه ۶ میلیارد ریالی تجهیزات حرفه‌ای این رشته برای استان همدان خریداری شد.

وی با اشاره به عملکرد ۱۰ ماهه هیات جدید وزنه برداری استان همدان بیان کرد: در این مدت توانستیم رتبه هیات وزنه برداری استان را از ۲۹ کشور به ۹ برسانیم که موفقیتی بزرگ به شمار می‌رود که با تلاش اعضای هیات، مربیان، داوران و ورزشکاران به دست آمد.

حسنی با اشاره به کسب ۱۷ نشان رنگارنگ ملی و بین‌المللی طی سال گذشته گفت: این مدال‌ها برای نخستین بار در سطح جهانی، آسیایی و کشوری کسب شد.

وزنه برداری همدان از رتبه تک رقمی در کشور تا تسویه چهار میلیارد ریال بدهی

ساماندهی ۲۵۲ ورزشکار سازمان یافته

رئیس هیات وزنه برداری همدان ادامه داد: قبل از تحویل این هیات تنها ۹ ورزشکار بیمه شده داشتیم اما اکنون به ۲۵۲ ورزشکار سازمان یافته رسیده است که از این تعداد ۱۱۲ نفر در رشته کراسفیت هستند.

حسنی اضافه کرد: هم اکنون شهرستان‌های همدان، ملایر، نهاوند، تویسرکان، اسدآباد، کبودرآهنگ و رزن در این رشته فعالیت دارند که در این بین ملایر و همدان موفق‌تر هستند و نهاوند نیز به تازگی در حال رشد قابل توجه است.

وی بیان کرد: هم اکنون در بخش بانوان پیشرفت بسیار خوبی داشته‌ایم که مرهون طرح استعدادیابی هیات وزنه بردار استان است به طوریکه در رقابت‌های کشوری پیش رو می‌توانیم در رده نوجوانان و جوانان جزو مدال آوران باشیم.

سربازی، دغدغه وزنه برداران قهرمان

حسنی یکی از دغدغه‌های اصلی وزنه برداران را خدمت مقدس سربازی در دوره اوج آن‌ها عنوان کرد و گفت: ‌ای کاش سازمان نظام وظیفه شرایطی فراهم کند که این وزنه برداران بتوانند همزمان در خدمت سربازی، به صورت حرفه‌ای و فعال در این رشته ادامه بدهند.

وی اضافه کرد: اوج قهرمانی در وزنه برداری کوتاه است و می‌طلبد نسبت به این رشته المپیکی که پیشینه درخشان در سطح کشور و استان همدان دارد، تجدید نظر شود.

رئیس هیات وزنه برداری همدان با تاکید بر رویکرد علمی در رشته‌های وزنه برداری و کراسفیت گفت: دوره‌های دانش افزایی را در هر ۲ رشته پس از مسابقات قهرمانی کشور نوجوانان و جوانان برگزار می‌کنیم.

وی افزود: ورزشکاران و مربیان فعال در رشته‌های وزنه برداری و کراسفیت بدون علم تمرین و مسابقه به موفقیت نمی‌رسند و نیاز به دوره‌های ارتقا سطح و دانش افزایی دارند.

وزنه برداری همدان از رتبه تک رقمی در کشور تا تسویه چهار میلیارد ریال بدهی

جبران ناکامی هشت ساله وزنه برداری

دبیر هیات وزنه برداری همدان نیز گفت: سال قبل با کسب مدال‌های رنگارنگ، حضور در لیگ برتر بانوان و نیز ارتقا رتبه در بین استان‌های کشور، عقب افتادگی هشت ساله اخیر را جبران کردیم.

مهدی عباسی افزود: در ۹ ماه گذشته به اندازه ۲ دوره گذشته توانستیم مدال کشوری و بین‌المللی کسب کنیم ضمن اینکه در تجهیز امکانات اقدام بی‌نظیر از سوی هیات وزنه برداری همدان صورت گرفت.

وی با اشاره به اینکه در بخش بانوان شاهد تحول اساسی در وزنه برداری همدان بوده‌ایم، خاطرنشان کرد: سال گذشته رتبه ششم کشور را در این بخش کسب کردیم ضمن اینکه در لیگ برتر وزنه برداری نیز سوم شدیم.

وی با تاکید بر اینکه در وزنه برداری قانون محور عمل می‌کنیم، گفت: پیش از این هرگونه انتخاب و تصمیم برپایه ورزشکار محور بود اما اکنون با تشکیل شورای فنی، عدالت در انتخاب‌ها صورت می‌گیرد.

استعدادیابی در حوزه بانوان

نایب رئیس هیات وزنه برداری همدان نیز در این باره گفت: استعدادیابی در حوزه بانوان به خوبی در سطح شهرستان‌ها شکل گرفته و این روند ادامه دارد.

بهار یادگاری افزود: ما در بخش بانوان شرایط خوبی به خصوص در رده سنی پایه داریم و در رقابت‌های کشوری نیز جزو مدعیان هستیم.

وی با اشاره به اینکه عسل کدخدایی جزو مقام آوران آسیایی است، ادامه داد: با طرح استعدادیابی می‌توانیم این مسیر را در کسب قهرمانی‌های پیاپی، به درستی پیش ببریم.

یادگاری در خصوص انتقادها در انتخاب کادر فنی و اجرایی وزنه برداری بانوان خاطرنشان کرد: تمامی تصمیم گیری‌ها در شورای فنی صورت می‌گیرد و عدالت محور عمل می‌کنیم، انتقادها باید نگاه منصفانه داشته باشد.

نظر شما