شناسهٔ خبر: 66419951 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دولت.آی‌آر | لینک خبر

اقدام ارزشمند خانه محیط زیست واحد صنعتی گودکان شهرستان خوسف - خراسان جنوبی

مدیرکل محیط زیست استان خراسان جنوبی گفت : راه اندازی خانه محیط زیست انگیزه ایی شدبرای حذف صد درصدی پلاستیک و ظروف یکبار مصرف از واحد صنعتی گودکان خوسف .

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست؛حاتمی با اعلام این خبر گفت : راه اندازی خانه محیط زیست در واحد صنعتی گودکان خوسف انگیزه ای شد برای حرکت  مدیران و کارکنان این واحد صنعتی به سمت فعالیتهای محیط زیستی و اجرای برنامه های تاثیرگذار و نوآور در حوزه محیط زیست .

وی گفت: پس از راه اندازی خانه های محیط زیست در شهرستان خوسف ، شاهد اقدامات، فعالیتها و برنامه های اثر گذاری از این مجموعه های فرهنگی محیط زیستی بوده و خانه محیط زیست واحد صنعتی گودکان نیز یکی از این خانه های فعال محیط زیست در شهرستان خوسف می باشد که علاوه بر همراهی با مجموعه حفاظت محیط زیست شهرستان در برنامه ها و مناسبت های زیست محیطی  ، با اجرای برنامه های درون سازمانی خود، گامهای ارزشمندی در حوزه محیط زیست برداشته است .

 مدیر اجرایی خانه محیط زیست مجموعه گودکان گفت:شرط اثرگذاری فعالیتهای  محیط زیستی که توسط این خانه محیط زیست در برنامه ها و مناسبتهای  زیست محیطی  و همچنین در روستاها و مدارس اطراف شهرستان خوسف  انجام میشود این است که این واحد صنعتی نیز از خود شروع کند و تما م اقدامات و فعالیتهای صنعتی که توسط این مجموعه انجام شود با رعایت الزامات و قوانین و مقررات زیست محیطی باشد .

وی افزود : لذا خانه محیط زیست گودکان سعی کرده با برگزاری کارگاههای آموزشی مختلف ویژه مدیران و پرسنل خود ، اهمیت مسائل و مباحث حوزه محیط زیست در را در ابتدای امر برای  آنها روشن و تبیین کند و سپس در سایربرنامه های زیست محیطی مشارکت و همراهی داشته باشد .

وی همچنین  با تشریح  اقدامات ارزشمند زیست محیطی که دراین واحد صنعتی انجام میشود  به حذف صدردصدی پلاستیک و ظروف یکبار مصرف از این واحد صنعتی و جایگزینی ظروف فلزی و... اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به شعار امسال هفته زمین پاک که به مشارکت مردم در مقابل پلاستیک ،نجات زمین اشاره دارد ، این اقدام را گامی مهم در راستای حفاظت و حراست از محیط زیست و کاهش مصرف پلاستیک دراین واحد صنعتی عنوان کرد و بیان داشت امیدواریم تمام واحدهای صنعتی به این سمت و سو حرکت کنند .
 

نظر شما