شناسهٔ خبر: 66419845 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

رونمایی ازکتاب شعر پشت پنجره سکوت درگناباد

کتاب شعر پشت پنجره سکوت در مراسمی در گناباد رونمایی شد.

صاحب‌خبر -

رونمایی ازکتاب شعر پشت پنجره سکوت درگناباد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، کتاب پشت پنجره سکوت، مجموعه‌ای از اشعار ذبیح اله صابری  و دومین اثر این هنرمند است که با قلمی رسا و شیوا در موضوعات آئینی، اجتماعی، عاشقانه و عارفانه نوشته شده است.

 رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان گناباد در این مراسم  گفت: یکی از اهداف نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور تبلیغ و ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی است. از طرفی حمایت از نویسندگان و شاعران بومی، باعث فرهنگ‌سازی و ترویج کتاب‌خوانی در منطقه می‌شود.

مظلوم، افزود :‌امیدوارم با انجام برنامه‌های رونمایی، گامی در راستای شناساندن شاعران و نویسندگان و محققان منطقه به شهروندان و کتابخوانان برداریم.

 در غزلیات کتاب پشت پنجره سکوت، به گلایه از معشوق، گلایه از خود و گلایه از جامعه اشاره شده است‌. عقل ستیزی و اصالت دادن به اندوه و درد از نکات برجسته محتوایی شعر در کتاب است.

 در اشعار آیینی این کتاب نیز ، شاعر به تجلیل از معصومین من جمله حضرت فاطمه زهرا (س)، حصرت علی (ع) و امام رضا (ع) پرداخته است. همچنین نیایش‌های شاعرانه ای نیز در اشعارکتاب موجود است.

شعرخوانی، رونمایی از  پوستر کتاب و امضای کتاب از دیگر بخش‌های این آیین بود.

 ذبیح الله صابری، متولد ۱۳۳۱ از روستای شیراز آباد شهرستان گناباد و از دوران نوجوانی به شعر و سرودن شعر علاقه مند بود. عضویت در انجمن ادبی محمد پروین گنابادی فرصتی شد که در کنار اهل شعر و ادب، سروده های خویش را در معرض نظر و نقد قرار دهد.

دعای کمیل، دعای عهد و دعای ندبه را به نظم در آورده که دعای کمیل با ترجمه ی آن به چاپ رسیده است.

مجموعه ی شعر دیگری از شاعر به نام «زخم پنجه ی پاییز» در سال گذشته منتشر و رونمایی شد.

علاوه بر این از این شاعر، چند کتاب مشترک با سایر شاعران به نام «کوی عشق»، «بوی زعفران در نخلستان» و «برکه ی خیال» هم به چاپ رسیده است.

 

 

نظر شما