شناسهٔ خبر: 66419421 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

پیش بینی برداشت بیش از ۲۵ هزار تن بامیه در خوزستان+فیلم

استان خوزستان با ۹۰ هزار هکتار سطح زیر کشت محصولات کشاورزی، یکی از قطب‌های کشاورزی کشور است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، استان خوزستان با ۹۰ هزار هکتار سطح زیر کشت محصولات کشاورزی، یکی از قطب‌های کشاورزی کشور است و بامیه یکی از این محصولات خوش طعم با کیفیتی بی نظیر محسوب می‌شود.

بارندگی‌های خوب پارسال تاثیر مثبتی بر رشد محصولات کشاورزی و تناژ اراضی محصولات کشاورزی نظیر بامیه داشته است، بطوریکه در هر هکتار ۱۰ تا ۱۲ تن محصول برداشت می‌شود.

بامیه نوبرانه در استان خوزستان طرفداران زیادی دارد و شهرستان حمیدیه قطب تولید این محصول است.

مصطفی عبیاوی، مدیر جهاد کشاورزی حمیدیه گفت: امسال ۳۵۰ هکتار از اراضی این شهرستان زیر کشت بامیه رفت و پیش بینی می‌شود ۳ هزار و ۷۰۰ محصول برداشت و روانه بازار مصرف در خوزستان و سایر استان‌ها شود.

وی افزود: برای آبیاری این محصول اغلب از روش‌های نوین به سبک قطره‌ای باهدف بهره وری از منابع آبی و همچنین صرفه جویی در مصرف آب استفاده شده است.

به گفته عبیاوی؛ بامیه تولیدی حمیدیه علاوه بر ارسال به نقاط مختلف خوزستان و کشور، به سایر کشور‌ها از جمله عراق صادر می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی حمیدیه میانگین صادرات روزانه بامیه به کشور عراق را ۱۲ تا ۱۳ تن عنوان کرد.

پیش بینی می‌شود امسال بیش از ۲۵ هزار تن بامیه از سطح اراضی کشاورزی استان خوزستان برداشت و روانه بازار‌های مصرف داخلی و خارجی شود.

<div id="video-display-embed-code_11060425"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4220517/11060425?width=600&height=350"></script></div>

نظر شما