شناسهٔ خبر: 66419354 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

سپاهان اصفهان - پرسپولیس تهران از دریچه آمار و ارقام؛

سپاهان و ۲۲۸۰ روز شکست‌ناپذیری در خانه پرسپولیس

تیم فوتبال سپاهان فردا در حالی به مصاف پرسپولیس می‌رود که بیش از دو سال است که در خانه این تیم شکست نخورده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا، نبرد سپاهان و پرسپولیس را به‌طور قطع می‌توان مهم‌ترین دیدار هر فصل فوتبال ایران پس از دربی تهران برشمرد. دیدار تیم‌های پرطرفدار تهران و اصفهان که در بعضی فصول در دو دهه اخیر از دربی تهران هم اهمیت بیشتری پیدا کرده است پر از ماجرا و داستان‌های متنوع است که لازمه هر جدال سنتی است.

در ۸۵ رویارویی دو تیم در همه رقابت‌ها از دهه ۴۰، سپاهان ۲۱ بار و پرسپولیس ۲۸ بار پیروز شده‌اند، ضمن اینکه ۳۶ دیدار نیز با نتیجه تساوی به پایان رسیده است، همچنین تاکنون ۱۹۲ گل در بازی‌های دو تیم زده شده است که ۸۶ گل سهم سپاهان و ۱۰۶ گل سهم پرسپولیس بوده است.

دو تیم فردا در حالی برای چهل‌وششمین بار در رقابت‌های لیگ برتر به مصاف هم می‌روند که در ۴۵ تقابل قبلی لیگ برتری، سپاهان عملکرد بهتری داشته و ۱۶ برد مقابل رقیب سنتی داشته است و در سوی مقابل پرسپولیس ۱۲ بار پیروز شده است. دو دیدار اخیر دو تیم در لیگ برتر با یک گل به سود سپاهان به پایان رسیده است.

همچنین دو تیم در مجموع ۴۱ بار در تهران به مصاف یکدیگر رفته‌اند که ۱۹ برد برای پرسپولیس، هفت برد برای سپاهان و ۱۵ تساوی حاصل کار بوده است.

نکته جالب در مورد تقابل فردای دو تیم در ورزشگاه آزادی این است که سپاهان در پنج بازی گذشته به میزبانی پرسپولیس برابر این تیم شکست نخورده است. آخرین بار پرسپولیس با مربیگری برانکو ایوانکوویچ در لیگ هفدهم موفق به شکست سپاهان در ورزشگاه آزادی شد، پیروزی که با نتیجه دو بر صفر و با گل‌های علی علیپور و شجاع خلیل‌زاده رقم خورد. از آن بازی ۲۲۸۰ روز می‌گذرد و سپاهان در پنج دیداری که پس از آن شکست به میزبانی پرسپولیس برگزار کرده به سه برد و دو تساوی رسیده است.

آمار ویژه رویارویی‌های سپاهان و پرسپولیس

سپاهان و ۲۲۸۰ روز شکست ناپذیری در خانه پرسپولیس

نظر شما