شناسهٔ خبر: 66419336 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون وزیر کار:

دستگاه‌ها مکلف به اختصاص بخشی از اعتبارات خود به مهارت‌آموزی کارگران شدند

سنندج- ایرنا- معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور گفت: طبق مصوبه اخیر مجلس شورای اسلامی، دستگاه‌های اجرایی مکلف شدند بخشی از بودجه عمرانی سالانه (اعتبارات تملک دارایی) خود را صرف آموزش مهارت به کارگران کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، مهرداد عظیمی روز سه‌شنبه در مراسم گرامیداشت هفته کار و کارگر در سنندج اظهار کرد: امسال در راستای تحقق شعار سال و کمک به صنعت و اقتصاد، ظرفیت مراکز جوار کارگاهی ۵۰ درصد افزایش خواهد یافت.

وی از رشد ۳۵ درصدی حوزه آموزش فنی و حرفه‌ای و ۴۰ درصدی سنجش صلاحیت حرفه ای در سال گذشته خبر داد و افزود: پارسال واگذاری امر آموزش فنی و حرفه‌ای به بخش خصوصی هزار و ۱۴۰ درصد افزایش یافت.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور ادامه داد: سال گذشته در حوزه کاهش نرخ بیکاری اتفاق قابل توجهی افتاد و یکی از وعده های دولت در حوزه اشتغال محقق شد، ضمن اینکه صدمات حین کار در سال گذشته ۱۴ درصد کاهش یافت.

عظیمی اضافه کرد: استان کردستان صفحات زرین از تاریخ پرافتخار کشور به نام خودشان ثبت کرده‌اند و نقش ممتاز این دیار غیرقابل انکار است.

وی با بیان اینکه این استان دارای ظرفیت‌های فراوانی است، افزود: یکی از این ظرفیت‌ها، سرمایه نیروی انسانی است و یکی از ماموریت‌های دستگاه‌ها به ویژه رسانه‌ها، معرفی درست توانمندی‌های استان است.

رئیس سازمان فنی و حرفه ای کشور، گارگران را مجاهدان عرصه اقتصادی دانست و یادآور شد: هرچه قدر بخش خصوصی را تقویت و شرایطی را فراهم کنیم و مردم امور اقتصادی را دست بگیرند، موفقیت بیشتری خواهیم داشت.

لزوم توجه به معیشت کارگران

امام جمعه سنندج هم در این مراسم کارگران را عامل چرخش چرخ اقتصاد کشور دانست و گفت: تحقق شعار سال با تقویت واحدهای تولید، مشارکت مردم و توجه به قشر کارگران میسر است.

ماموستا فایق رستمی با بیان اینکه دین اسلام ارزش والایی برای کار و تلاش قائل است، افزود: تنها راه توسعه کشور، توجه به بخش تولید و معیشت قشر کارگر است.

وی تاکید کرد: امروز دشمنان انگشت تهدیدشان را روی اقتصاد کشورمان گذاشته‌اند و چاره این است همه نسبت به کمک به رونق تولید، صنعت و کشاورزی، احساس مسئولیت کنند.

نظر شما