شناسهٔ خبر: 66419200 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

دستاوردهای عملیات‌ "وعده صادق" ‌در عرصه علم و فناوری چه بود؟

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور گفت: عملیات وعده صادق به دنیا اثبات کرد که جمهوری اسلامی در حوزه دفاعی دارای علم و فناوری بومی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، روح‌الله دهقانی فیروزآبادی در دیدار با آیت الله اعرافی که در دفتر مدیر حوزه‌های علمیه کشور برگزار شد، اظهار داشت: کشور از نظر علمی دارای وضعیت بسیار خوبی است.

وی با اشاره به اینکه عملیات وعده صادق دو رکن مفید داشت، افزود: رکن نخست این است که به دنیا اثبات شد که جمهوری اسلامی در حوزه دفاعی دارای علم و فناوری بومی است.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور بیان کرد: رکن دوم نیز این بود که به دنیا اثبات شد که جمهوری اسلامی در عرصه جهانی شجاعت استفاده از این علم و فناوری را دارد.

وی با بیان اینکه پس از این عملیات شاهد تغییر نگاه دنیا به جمهوری اسلامی هستیم، گفت: خوشبختانه سال گذشته اتفاقات مثبتی در عرصه علم و فناوری رقم خورد.

دهقانی فیروزآبادی با اشاره به اینکه در عقد قرارداد با مجموعه‌های مختلف سال گذشته رشد 5 برابری داشتیم، خاطرنشان کرد: سال گذشته شرکت‌های دانش بنیان توانستند 530 همت فروش داشته باشند.

وی از رشد 6 برابری منابع در سال گذشته یاد کرد و گفت: سال گذشته عزم جدی در عرصه هوش مصنوعی منجر به راه‌اندازی مرکز ملی هوش مصنوعی شد.

انتهای پیام/.

نظر شما