شناسهٔ خبر: 66708767 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان:

باغات رها شده چای گیلان احیا می‌شود

رشت - رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان از احیای باغات رها شده چای این استان خبر داد و گفت: برای این امر با سرمایه گذاران خارجی نشست‌هایی تشکیل شده است.

صاحب‌خبر -

صالح محمدی در جریان سفر معاون باغبانی وزیر جهاد کشاورزی به گیلان و بازدید از باغات و کارخانجات چای استان در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: ۹۰ درصد چای کشور در گیلان تولید می‌شود و در واقع قطب اصلی تولید این محصول است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان از فعالیت بیش از ۱۶۰ کارخانه چایی سازی در این استان خبر داد و بیان کرد: بر اساس داده‌های آماری بیش از ۵۰ هزار نفر به طور مستقیم در صنعت چای امرار و معاش می‌کنند.

محمدی با اشاره برخی مشکلات و چالش‌ها در حوزه صنعت چای در گذشته اضافه کرد: با اهتمامی که دولت سیزدهم در حوزه حمایت از تولید داخلی و چای دارد مساله چای سنواتی به طول کامل حل می‌شود.

وی با اشاره به نگاه حمایتی دولت از جامعه کشاورزی به ویژه چای افزود: دولت در رفع مشکلات چایکاران مصمم است و از این رو عرصه واردات این محصول به کشور را تنگ کرده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با تاکید بر لزوم احیای باغات رها شده چای در این استان اضافه کرد: باغات رها شده چای با جذب سرمایه گذاری خارجی دوباره احیا و به چرخه تولید بر می‌گردد.

محمدی با بیان اینکه کارخانجات چای سازی استان رتبه بندی می‌شوند، گفت: اصلاح ساختار کارخانجات چای سازی گیلان به منظور جلوگیری از هدررفت چای در دستور کار قرار دارد.

نظر شما