شناسهٔ خبر: 66418734 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: انصاف نیوز | لینک خبر

کارزار تلخ خیابان‌ها | با تنفر انباشته شده چه می‌کنید؟

صاحب‌خبر -


محمدرضا يوسفی، مدرس دوره خارج فقه در حوزه‌ی علمیه‌ی قم در کانال تلگرامی خود نوشت: «این روزها با وقایعی تلخ روبه‌رو هستیم که با منطق دین و اخلاق سازگاری ندارند. روزی روحانیت نماد معنویت محسوب می‌شد. اما اکنون گروهی از آنان در تشکل های سازماندهی شده و با بهره گیری از امکانات رسانه ای و بدون در نظر گرفتن تبعات کوتاه مدت و بلندمدت عمل خویش، لباس رزم می‌پوشد و مهر تاییدی بر اتفاقات رخ داده می زنند. اکنون می توان معنای گوشت تلخ که چندی پیش یکی از همین روحانیون بیان کرده بود را درک کرد.

این حرکت به جز تشدید دو قطبی در جامعه و قرار دادن مردم در برابر مردم، ایجاد تنفر از دین و روحانیت و نظام اثر دیگری ندارد. زیرا لایه های زیرین جامعه تحت تاثیر متغیرهای تاثیرگذار و ماندگاری شکل گرفته است که با این حرکات تغییر نخواهند یافت. گیرم به زور ظاهر را درست کردید، با اندیشه و درون و تنفر انباشته شده که هر لحظه ممکن است فوران کند، چه می کنید؟

هر چند که ممکن است گروهی باشند که از اجرای این سناریو اهدافی را دنبال کرده و شاید هم به مرادشان برسند. اما دین، روحانیت و نظام بیش از گذشته از این حرکت زیان خواهد دید.»

انتهای پیام

نظر شما