شناسهٔ خبر: 66418413 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار: ۳۰۰ کارگر ساختمانی در کردستان بیمه می‌شوند

سنندج- ایرنا- استاندار کردستان گفت: به دنبال پیگیری‌های صورت گرفته، سهم استان از تعهد بیمه کارگران ساختمانی ۳۰۰ نفر است که تلاش می کنیم این آمار بیشتر شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، اسماعیل زارعی‌کوشا روز سه‌شنبه در مراسم گرامیداشت هفته کار و کارگر در سنندج اظهار کرد: عمده بار مسئولیت توسعه و پیشرفت کردستان بر دوش کارگران است و باید به این قشر توجه ویژه ای شود.

وی با بیان اینکه استان‌های زاگرس نشین از محرومیت و مشکلات مزمن رنج می برد، افزود: حضور آقای مهرداد عظیمی در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، فرصت مغتنمی برای رفع مشکلات بخش کارگری استان است.

بازرسی از ۱۹ هزار واحد تولیدی در کردستان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان هم گفت: جامعه کارگران در همه عرصه‌های انقلاب حضوری چشمگیر داشته و امروز نیز در حوزه اقتصادی برای توسعه کشور تلاش می کنند.

فرزاد پیشکاری با بیان اینکه بازرسان از ۱۹ هزار و ۲۸۴ واحد تولیدی و صنعتی در استان برای ایمنی و حفظ حقوق کارگران بازرسی کردند، افزود: ۱۰ هزار پرونده کارگری در سال گذشته تشکیل و بررسی شد.

وی جامعه مخاطب اداره کل تعاون را حدود ۴۰۰ هزار خانوار اعلام کرد و ادامه داد: سال گذشته ۹۲ دوره آموزشی برای ارتقای دانش کارگران برگزار شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان یادآور شد: حدود ۲ هزار و ۱۰۰ تعاونی در استان با ۱۸۵ هزار عضو وجود دارد که برای ۱۸ هزار نفر شغل ایجاد کرده است.

رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان کردستان هم اظهار کرد: طبق فرموده رهبر معظم انقلاب در دیدار با کارگران، مهمترین دغدغه این قشر امنیت شغلی و معیشت است که باید به آن توجه شود.

سید شاکر ابراهیمی ضمن اشاره به افزایش تعداد کارگران بیمه‌ شده، از خدمات مدیرکل تعاون و کارکنان این اداره کل تجلیل کرد و خواستار بازنگری در افزایش حقوق و دستمزد کارگران و حضور کادر پزشکی متناسب با وضعیت کارگری در اداره کل تعاون شد.

وی با اشاره به اینکه ۲۱ هزار کارگر ساختمانی بیمه شده در استان فعالیت دارند، یادآور شد: ۲۵ هزار کارگر نیز برای دریافت بیمه ثبت نام کرده اند و در صف انتظار برای بیمه شدن هستند.

نظر شما