شناسهٔ خبر: 66417318 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

بوشهر سومین استان کشور در ارزیابی توسعه اقتصاد دانش‌بنیان است

استاندار بوشهر از کسب رتبه سوم استان در ارزیابی توسعه اقتصاد دانش‌بنیان توسط وزارت کشور خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگراری ایمنا، احمد محمدی‌زاده اظهار کرد: در دولت سیزدهم اقدامات بسیار خوبی در حوزه اقتصاد دانش‌بنیان در استان انجام شده است و دستاوردهای خوبی در حوزه دانش‌بنیان‌ها و شرکت‌های فناور در سال گذشته داشته‌ایم.

وی افزود: تصویب قانون جهش تولید دانش‌بنیان از قوانین مهم و خوبی بود که طی سال‌های اخیر به مرحله اجرا رسیده است و تمام دستگاه‌های خدمت‌رسان مکلف هستند که ارائه خدمات به شرکت‌های دانش‌بنیان را در اولویت قرار دهند.

استاندار بوشهر خاطرنشان کرد: استان بوشهر در ارزیابی سال ۱۴۰۲ وزارت کشور و شاخص‌های ده‌گانه شامل ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان، برنامه‌ریزی اقتصاد دانش‌بنیان، ماموریت‌گرایی دانشگاه‌ها، تعیین ماموریت پارک‌های علم و فناوری، تعیین ماموریت کارآفرینان، تعیین ماموریت نخبگان، اقدامات تسهیلگرانه، افزایش تولید دانش‌بنیان، مردمی‌سازی اقتصاد دانش‌بنیان و صادرات دانش‌بنیان، با اقدامات در خور تحسین عملکرد مناسبی را ثبت و با کسب ۸۴ امتیاز از مجموع ۱۰۰ امتیاز این ارزیابی، رتبه سوم کشور را به خود اختصاص داده است.

محمدی‌زاده عنوان کرد: طبق ارزیابی وزارت کشور، استان بوشهر در شاخص های تشکیل جلسات ستاد اقتصاد دانش‌بنیان، اقدامات تسهیلگرانه و مردمی‌سازی اقتصاد رتبه دوم و در مجموع شاخص‌ها رتبه سوم را کسب کرده است.

وی گفت: استان بوشهر در برنامه اقتصاد دانش‌بنیان، ماموریت‌گرایی پارک های علم و فناوری و هیئت‌های اندیشه‌ورز و تولید دانش‌بنیان نیز از استان های پیشرو و گروه اول در سطح کشور معرفی شده است.

استاندار بوشهر با بیان اینکه رتبه استان بوشهر در سال ۱۴۰۱ رتبه بیست‌ویکم بوده است، گفت: با حمایت‌های معاونت اقتصادی استانداری و تلاش پارک علم و فناوری خلیج‌فارس و هم‌افزایی و تلاش مدیران دستگاه‌های اجرایی و روسای دانشگاه‌های عضو ستاد اقتصاد دانش‌بنیان و با تلاش جمعی، استان بوشهر توانسته است رتبه سوم کشوری در توسعه اقتصاد دانش‌بنیان را به‌دست آورد.

محمدی‌زاده افزود: کسب این توفیق که نشان از توسعه و نفوذ دانش و فناوری در فعالیت‌های اقتصادی است نوید بخش آینده‌ای درخشان برای جوانان استان خواهد بود.

منبع: فارس

نظر شما