شناسهٔ خبر: 66417221 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تقویت سامانه بارشی در لرستان

خرم آباد - ایرنا - مدیرکل هواشناسی لرستان با اعلام هشدار سطح نارنجی در این استان گفت: سامانه بارشی از روز چهارشنبه در سطح استان تقویت می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از روابط عمومی هواشناسی لرستان، بهروز مرادپور روز سه شنبه بیان کرد: رگبار باران ، رعد و برق، رگبار تگرگ، خطر اصابت صاعقه و وزش باد شدید (تندبادهای لحظه ای) از مخاطرات این سامانه است.

وی با بیان اینکه این سامانه در نواحی غربی و جنوبی استان تاثیرگذاری بیشتری خواهد داشت، اظهار داشت: آبگرفتگی معابر و ایجاد رواناب، سیلابی شدن مسیل ها ، بالا آمدن سطح آب رودخانه های فصلی و خشکه رودها ، احتمال ریزش کوه، احتمال آسیب به سازه های سبک و موقتی به دلیل وزش باد، خسارت به باغات و مزارع کشاورزی از مخاطرات این سامانه است.

مدیرکل هواشناسی لرستان ادامه داد: پرهیز از سفرهای غیر ضروری، اجتناب از توقف و اسکان در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها، توقف فعالیت‌های کوهنوردی، اجتناب از کوچ عشایر، اجتناب از چرای دام ها در مناطق مرتفع و حاشیه رودخانه ها ، آمادگی دستگاه های امدادی و سایر اقدامات پیشگیرانه لازم توصیه می شود.

مرادپور اظهار داشت: پتانسیل بارشی برای روزهای چهارشنبه و جمعه از نمود بهتری برخوردار بوده و تمرکز بارش های این سامانه غالبا در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب پیش بینی می شود.

نظر شما