شناسهٔ خبر: 66416530 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

قیمت طلا با افزایش ارزش دلار و پیش بینی نشست فدرال رزرو کاهش یافت

صاحب‌خبر -
قیمت طلا با افزایش ارزش دلار و پیش بینی نشست فدرال رزرو کاهش یافت

خبرگزاری آریا-طلا برای سومین ماه متوالی با وجود کاهش قیمت‌های امروز، سه‌شنبه 30 آوریل، با افزایش ارزش دلار در آستانه نشست سیاست‌های پولی فدرال رزرو (بانک مرکزی ایالات متحده) که اواخر امروز آغاز می‌شود، در حال افزایش است.

به گزارش سرویس اقتصادی آریا به نقل از رویترز؛تا ساعت 06:32 به وقت گرینویچ، طلا در معاملات آنی با 0.6 درصد کاهش به 2320.54 دلار در هر اونس رسید. قیمت طلای آمریکا با 1.1 درصد کاهش به 2331 دلار و 10 سنت رسید.

شاخص دلار 0.3 درصد افزایش یافت و باعث شد که فلز زرد قیمت گذاری شده به واحد پول آمریکا برای دارندگان سایر ارزها جذابیت کمتری داشته باشد.

کایل رودا، تحلیلگر بازارهای مالی در Capital.com، گفت: «من فکر می‌کنم که شاهد بازگشت قیمت طلا به آن سطوح اولیه هستیم و بازده اوراق قرضه پس از کاهش ریسک‌های ژئوپلیتیکی در حال افزایش است و برخی از ریسک‌های نزولی وجود دارد. با این احتمال که فدرال رزرو لحنی جنگ طلبانه در سیاست پولی اتخاذ کند.

طلا تا کنون در این ماه نزدیک به چهار درصد افزایش یافته است که با حمایت از خریدهای قوی از بانک های مرکزی و جریان به سمت پناهگاه های امن در میان تنش های ژئوپلیتیکی همراه شده است.

بازارها منتظر نشست سیاست پولی فدرال رزرو هستند که از امروز آغاز می شود و فردا چهارشنبه به پایان می رسد و همچنین داده های حقوق و دستمزد غیرکشاورزی که قرار است در روز جمعه منتشر شود. انتظار می رود فدرال رزرو در این نشست نرخ بهره را در محدوده 5.25 تا 5.5 درصد بدون تغییر نگه دارد.

بر اساس ابزار CME Fed Watch، معامله گران در حال حاضر انتظار دارند نرخ بهره در سال جاری یک کاهش داشته باشد و احتمالاً در ماه نوامبر با توجه به داده هایی که نشان دهنده تورم سرسختانه و لفاظی های جنگ طلبانه مقامات فدرال رزرو از جمله رئیس آن، جروم پاول است، رخ خواهد داد.

در مورد سایر فلزات گرانبها، نقره در معاملات نقدی با 1.5 درصد کاهش به 26.72 دلار در هر اونس رسید و قیمت پلاتین با 0.4 درصد کاهش به 943.52 دلار رسید. با این حال، هر دو فلز به سمت سودهای ماهانه پیش می روند.

هر اونس پالادیوم 1 درصد کاهش یافت و به 964.25 دلار رسید.

نظر شما