شناسهٔ خبر: 66416320 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

گشایش دریچه سینما در مرزی‌ترین نقطه خراسان‌شمالی

بجنورد- ایرنا- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت:‌ شهرستان راز و جرگلان در مرزی ترین نقطه استان با همکاری موسسه سینما شهر صاحب سینما شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی، تقی صادقی روز سه شنبه در این خصوص اظهار کرد: تجهیزات سینمای راز و جرگلان با همکاری و مساعدت موسسه سینما شهر با ۱۰ میلیارد ریال اعتبار خریداری و در ماه جاری در کانون فرهنگی و هنری شهید رجایی این شهرستان نصب می شود.

وی به همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان برای در اختیار قراردادن فضای مورد نیاز اشاره کرد و افزود:‌ با نصب این تجهیزات مردم راز و جرگلان بعد از ۲۰ سال از شهرستان شدن از نعمت سینما برخوردار خواهند شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: ظرفیت سالن برای تماشای فیلم ۱۲۰ نفر است و با راه اندازی این سالن، خراسان شمالی صاحب هفت سینما در بخش دولتی خواهد شد.

به گزارش ایرنا، راز و جرگلان شهرستانی در استان خراسان شمالی با مرکزیت راز است و بخش راز و جرگلان در سال ۱۳۹۲ به شهرستان تبدیل شد.

این شهرستان شمالی‌ترین شهرستان استان‌های خراسان است و از سه بخش و ۶ دهستان با ۷۵ درصد جمعیت روستایی تشکیل شده است.

۹ سالن سینمایی و ۱۲ سالن نمایشی در خراسان شمالی دایر و شمار صندلی های سینمایی استان ۲ هزار و ۲۷۴ صندلی است.

بر پایه آخرین آمار این اداره کل؛ سینماهای استان در سال ۱۴۰۲، ۱۳ میلیارد ریال فروش داشتند که نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن ۱۳۵ درصد رشد داشته است و در این بازه زمانی ۴۵ هزار و ۳۴۳ نفر در این بازه زمانی مخاطبان فیلم های سینمایی در استان بودند.

خراسان شمالی با یک میلیون نفر جمعیت دارای هزار و ۱۱۵ مرکز فرهنگی و هنری شامل موسسات فرهنگی و هنری، آموزشگاه‌های هنری، سالن‌های سینما و تئاتر است.

نظر شما