شناسهٔ خبر: 66416257 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: سیتنا | لینک خبر

تحقق وعده تولید خودروهای برقی جدید تسلا تا سال آینده میلادی

کمپانی خودروساز آمریکایی «تسلا» اعلام کرد که تا نیمه دوم سال آینده مدل‌های جدید خودروی برقی به بازار ارائه می‌دهد، این خودروها نسبت به مدل‌های قدیمی‌تر «مقرون به صرفه‌تر» خواهند بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل سیتنا، «تسلا» اعلام کرد تا نیمه دوم سال آینده مدل‌های جدید خودروی برقی به بازار ارائه می‌دهد. به گفته تسلا، این خودروها نسبت به مدل‌های قدیمی‌تر «مقرون به صرفه‌تر» خواهند بود.

این کمپانی خودروساز آمریکایی جزئیات زیادی درباره محصولات جدید خود ارائه نداد، اما گفت که آنها تا پیش از نیمه دوم سال 2025 به بازار می‌آیند. ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت، در ماه ژانویه گفته بود هدف تسلا تولید یک خودروی برقی نسل جدید مقرون به صرفه است، که در آن زمان «مدل 2» نام‌گذاری شد.

خبرگزاری «رویترز» در گزارشی اختصاصی در پنج آوریل مدعی شد که تسلا برنامه تولید مدل 2 را کنار گذاشته است. سرمایه‌گذاران انتظار داشتند قیمت این خودرو 25000 دلار باشد، و به رشد تسلا به عنوان یک خودروساز انبوه برای بازار کمک کند.

ظاهرا مدل‌هایی که اخیرا اعلام شدند، محصولات متفاوتی هستند. به گفته تسلا، این مدل‌های جدید بر روی خطوط تولید فعلی ساخته می‌شوند، و از جنبه‌هایی از پلتفورم‌های فعلی و یک پلتفورم نسل بعدی استفاده می‌کنند. تسلا همچنین هشدار داد که تولید مدل‌های جدید ممکن است منجر به کاهش هزینه‌ای که پیش‌بینی شده بود نشود.

این خودروساز پیشرو همچنین گفت قصد تولید یک «تاکسی خودکار» یا «روبوتاکسی» را دارد که در فرآیند تولید انقلابی رقم خواهد زد، اما زمان مشخصی برای ارائه آن به بازار اعلام نکرد. رویترز در گزارش 5 آوریل خود گفته بود تسلا قصد دارد روبوتاکسی را روی همان پلتفورمی که برای تولید مدل 2 آماده کرده بود، توسعه دهد.

به گفته کارشناسان، به دلیل کاهش یارانه‌های دولتی و نرخ بهره بالا، تقاضا برای خودروهای برقی و انرژی سبز در سراسر جهان کاهش یافته است. از سوی دیگر، با روی آوردن بسیاری از کمپانی‌های خودروسازی به تولید خودروهای ترکیبی، یعنی با سوخت هم فسیلی و هم سبز، بازار جهانی برای خودروهای تمام‌برقی کم‌رونق‌تر از سابق شده است.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما