شناسهٔ خبر: 66416012 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

زنگ سپاس معلم در مدارس خراسان شمالی نواخته شد 

بجنورد-ایرنا- زنگ سپاس معلم امروز(سه شنبه) همزمان با آغاز هفته معلم در هنرستان نمونه دولتی رشد بجنورد با حضور مسوولان و معلمان استانی نواخته شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی در این آیین گفت: آموزش و پرورش پیشران توسعه کشور در تمامی حوزه ها است، این نهاد فرهنگی نقش اساسی و مهم در تربیت نیروی انسانی و تولید سرمایه فرهنگی و اجتماعی دارد.

ابوالقاسم اکبری اظهار کرد: این نهاد، کانون اصلی حرکت به سمت حیات طیبه و به فرموده مقام معظم رهبری، سنگ بنای کشور در نظام تعلیم و تربیت است.

وی افزود: آموزش و پرورش مزرعه آینده کشور است، هرآنچه در نظام تعلیم و تربیت کاشته شود در آینده همان درو می شود، نگاه و رویکرد ما در مدارس توجه به منویات مقام معظم رهبری بوده و دکترین حرکت ما سند تحول بنیادین است.

وی اظهار کرد: ۱۴ هزار معلم در ۲ هزا و ۶۱ مدرسه خراسان شمالی ۱۹۳ هزار و ۱۷۹ دانش آموز را زیر نظر داشته و به تدریس مشغول هستند.

وی با اشاره به اینکه رویکرد نظام اسلامی، تحقق عدالت آموزشی است گفت: ۴۸.۵ درصد مدارس استان در روستاها دایر است و پراکندگی روستاها سبب شده تا ۱۸ مدرسه با یک دانش آموز و یک معلم فعال شود همچنین ۱۳۴ مدرسه استان با کمتر از پنج دانش آموز دایر است.

وی افزود: مدارس در دورترین نقاط استان دایر است تا عدالت آموزشی و تربیتی و پوشش تحصیلی محقق شده و دانش آموزی از تحصیل بازنماند.

خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در مناطق روستایی سکونت دارند.

نظر شما