شناسهٔ خبر: 66414440 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: بهار | لینک خبر

بردن پرسپولیس به مشهد؛امان از عطش دیده شدن

صاحب‌خبر -
گروه ورزشی:هیچ شکی نیست که دیده شدن برای همه آدم‌ها جذاب است. یکی از راه‌های بسیار خوب دیده شدن در جهان و نه فقط ایران وصل شدن به فوتبال و تیم‌های پرطرفدار است.به گزارش اعتماد، در سال‌های گذشته بسیار آدم‌های متمول یا رده‌بالای سیاسی با هدف دیده شدن خودشان را وارد فوتبال کردند و با اظهارات عجیب و غریب چند صباحی تیترهای روزنامه‌ها و توجه مخاطبان را به خود جلب کردند که البته هیچ کدام هم عاقبت بخیر نشدند.

آخرین نمونه از این دست اتفاقات برمی‌گردد به اظهارات سخنگوی شورای شهر مشهد که بعد از واگذاری پرسپولیس به بانک شهر، مجموعه‌ای که سهامداران عمده‌اش شهرداری‌های کلانشهرها هستند، مطرح کرد.  پس بیایید حرف‌های سخنگوی شورای شهر مشهد را مرور کنیم؛ حاجی‌بگلو اخیرا در جمع خبرنگاران گفته است: «شهرداری مشهد سهامدار اصلی بانک ‌شهر است و می‌توانیم پرسپولیس را به مشهد بیاوریم، چون ما نیز به عنوان سهامدار باشگاه پرسپولیس شناخته می‌شویم!
 
ما این آمادگی را داریم که بازی‌های پرسپولیس را اینجا میزبانی کنیم!»  بله، سخنگوی شورای شهر مشهد با دیدن چند دوربین و میکروفن فرصت را غنیمت شمرد تا دلی از عزا دربیاورد و برای دیده شدن این جملات را بدون آنکه خنده‌اش بگیرد به زبان آورد. انگار پرسپولیس با چند ده میلیون هوادار روی زمین مانده و منتظر است ایشان بیاید قبول مسوولیت کند. انگار باشگاه آنقدر ول شده که در آن هر کسی بخواهد هر تصمیمی بگیرد یا برای خودش ببرند و بدوزند! امان از عطش دیده شدن!

اما سخنگوی شورای شهر مشهد که می‌گوید این شهر تیم ندارد، جا دارد به چند سوال جواب دهد. از او می‌پرسیم چطور سخنگویی در این‌ دیار دوست‌داشتنی هستی که خبر نداری مشهد تیم‌هایی مثل ابومسلم و پیام را داشت که به لطف بی‌توجهی و خودخواهی همین امثال شما و همکارانت در شورای شهر (احسان اصولی) به ورطه سرازیری و در نهایت سقوط کشیده شد؟ پدیده یا همان شهرخودرو را فراموش کردید که روزی سهمیه آسیایی می‌گرفت و چندی بعد کارش به جایی کشید که آب معدنی برای خوردن نداشت؟
 
 

حیف از ابومسلم که زمانی کابوس همین پرسپولیس و استقلال بود و سکوهای ورزشگاهش برای تماشای بازی‌های این تیم از تماشاگران عاشق پر می‌شد، اما مدت‌هاست از سطح‌ اول فوتبال دور شده و شاید هم دیگر هیچ ‌وقت پا نگیرد! شما که در شورای شهر مشهد سمت داری، توضیح بده برای سرگرمی و نشاط جوانان این شهر چه گام مهمی برداشتی؟

خواسته مردم برای احیای ابومسلم را شنیدید و دم نزدید حالا با چه رویی سهم‌خواه بزرگ‌ترین باشگاه ورزشی این مملکت شدید؟  هنوز نمی‌دانید پرسپولیس برای مردم است و تا زمین و زمان هست برای طرفدارانش خواهد ماند؟ پرسپولیسی که در مشهد هم طرفداران زیادی دارد و قطع به یقین بدانید اگر یک صدم درصد هم در خصوص واگذاری این تیم به مشهد نظرسنجی بگذارند حتی مشهدی‌های سرخ دوست هم از ترس از دست رفتن این تیم حاضر به این کوچ نیستند! چرا؟ چون عملکرد شما و امثال شما را دیدند.  البته تمام این مرثیه‌سرایی ما فقط برای روشنگری افکار عمومی است که با شنیدن صحبت‌های این فرد هاج و واج مانده‌اند که چطور به خودش اجازه داده از سهام پرسپولیس و انتقال و... بگوید.

پاسخ روشن است: نه پرسپولیس گوشت قربانی است و نه چنین پروژه‌ای حتی در خواب آقایان هم قابلیت اجرایی دارد.  البته مساله اصلی همان دیده شدن است. امثال سخنگوی شورای شهر مشهد زیاد هستند که برای دیده شدن از هیچ تریبونی نمی‌گذرند و هر چه دل‌شان می‌خواهد به زبان می‌آورند تا صحبت‌های‌شان وایرال شود‌. شبیه به بعضی از دیالوگ‌های رو مخی آقای «جدی می‌فرمایید»! 

می‌توان از همین حالا مطمئن بود تا مدتی طولانی هر کسی که به هر نحوی در این واگذاری ارتباطی پیدا می‌کند از این دست صحبت‌ها به زبان خواهد آورد. پس هواداران نگران نباشند و در مقابل این جور موضع‌گیری‌ها یک گوش‌شان را در کنند و گوش دیگر را دروازه. حتی پیشنهاد می‌کنیم در شبکه‌های اجتماعی از روی تمسخر هم به چنین صحبت‌هایی پرداخته نشود.کلام آخر با آقای سخنگو! شما را هم دیدیم! حرف‌های‌تان تاثیرگذار بود! کلی خندیدیم و خوش گذشت! حالا به کار اصلی خودتان که خدمت به مردم دوست‌داشتنی مشهد است، بپردازید. کار نکرده در این شهر زیاد است.

برچسب‌ها:

نظر شما