شناسهٔ خبر: 66414158 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

برخی فقط ایراد می‌گیرند؛

واکنش مدرس FIVB به انصراف برخی بازیکنان از لیگ ملت‌ها؛ تیم ملی از هر کسی بزرگ‌تر است

تهران- ایرنا- مدرس FIVB به انصراف برخی بازیکنان از لیگ ملت‌ها واکنش نشان داد.

صاحب‌خبر -

محمود افشاردوست امروز سه‌شنبه در گفت‌وگو با ایرنا، در خصوص شرایط تیم ملی والیبال در فاصله ۳ هفته ای تا آغاز لیگ ملت‌ها اظهار داشت: هنوز فرصت نکردم تمرینات تیم ملی را از نزدیک ببینم. فاصله کمی تا لیگ ملت‌ها وجود دارد و پائز در بهترین حالت ۲ هفته با تیم ملی کار کند. در این دو هفته نمی‌توان تغییرات تاکتیکی و تکنیکی ایجاد کرد. فکر می‌کنم مهمترین کار این است که روی مسائل روحی روانی بازیکنان کار کند. این مسئله می‌تواند به تیم ملی کمک کند.

وی در خصوص انصراف برخی بازیکنان از حضور در تیم ملی عنوان کرد: نسل ما و نسل قبل از ما امکانات فعلی تیم ملی را نداشت و با امروز قابل قیاس نیست. ولی در آن زمان همه بازیکنان تلاش می کردند پیراهن تیم ملی را بپوشند. نسل فعلی هم در ۱۰ سال اخیر در خدمت تیم ملی بوده است. اینکه در چنین شرایطی چرا نمی‌خواهند بازی کنند مشخص نیست و باید صحبت کنند که چرا این تصمیم را گرفته‌اند.

مربی پیشین تیم ملی والیبال تصریح کرد: تیم ملی از هر کسی بزرگتر است. البته بازیکنان هم می‌دانند ارزش و احترام تیم ملی در چه حد است. به نظر من از کنار برخی بازیکنان مثل موسوی نمی‌شود گذشت. چون بازیکن تعیین‌کننده‌ای در لیگ بود و می‌توانست به تیم ملی کمک کند.

افشاردوست درباره ارتباط انصراف برخی بازیکنان از تیم ملی با معضل بازیکن‌سالاری، گفت: بازیکن‌سالاری معانی مختلفی دارد. از تعیین تکلیف برای تیم و دخالت در امور فنی. در چنین مقطع حساس باید جوری رفتار شود که ظرفیت والیبال به کمک والیبال بیاید. در این مقطع باید بازیکنان را متقاعد کنیم که برگردند. پس از این مسابقات فدراسیون می‌تواند تصمیم بگیرد.

وی با انتقاد از برخی اظهارنظرها تصریح کرد: اینگونه نباشد که مثل سال گذشته وقتی می گفتیم بیایید در اردو کمک کنید نمی‌آمدند اما در جلسات ایراد می‌گرفتند و عجیب اینکه تیم‌های باشگاهی‌شان همان ایرادها را داشت.

مدرس فدراسیون جهانی والیبال در پایان خاطرنشان کرد: کار سختی برای صعود به المپیک داریم. با این حال نباید تسلیم شویم. فدراسیون باید همه هم‌وغم خود را بگذارد و امیدوار به موفقیت در لیگ ملت‌ها باشیم.

نظر شما