شناسهٔ خبر: 66413180 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم:

مسیر دسترسی اراضی ۵۶۰ هکتاری در قم احداث می‌شود

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم با اشاره به اهمیت احداث راه دسترسی سایت ۵۶۰ هکتاری پردیسان گفت: دستور پرداخت اعتبار تهاتر با هدف راه دسترسی سایت ۵۶۰ هکتاری پردیسان از قائم‌مقام وزیر و معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی اخذ شده است.

صاحب‌خبر -

حسین زنجیرانی فراهانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم با اشاره به احداث مسکن در سایت ۵۶۰ هکتاری پردیسان اظهار کرد: برای تامین مسیر دسترسی این سایت که ۳۰ هزار مسکن در آن احداث می‌شود، دستور پرداخت اعتبار به‌صورت تهاتر صادرشده است.

وی افزود: بهسازی و روکش آسفالت محور قم-جعفریه از جمله فعالیت‌های این اداره در سال جاری بوده که با توجه به تردد بالا در آن می‌تواند کمک شایانی به ارتقای کیفیت این مسیر داشته باشد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم با بیان اینکه حدود ۲۰۰۰ مددجو در پروژه‌های نهضت ملی مسکن قم صاحب خانه شدند، خاطرنشان کرد: درمجموع یک هزار و ۸۱۸ مددجوی کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی در طرح نهضت ملی مسکن قم تخصیص پروژه شده‌اند.

زنجیرانی‌فراهانی با اشاره به اهمیت مباحث آموزشی، درمانی و فرهنگی در طرح‌های نهضت ملی مسکن در قم، تاکید کرد: هم‌زمان با عملیات اجرایی واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن، سرانه آموزشی، درمانی، فرهنگی و ورزشی آن‌ها نیز در این استان با واگذاری زمین تأمین‌شده است.

وی از ثبت‌نام ۷۰۰ متقاضی خودمالک قمی برای دریافت تسهیلات بانکی بافت فرسوده خبر داد و گفت: یکی از برنامه‌ها و سیاست‌های کلان و مهم دولت سیزدهم، احیا و نوسازی بافت فرسوده شهرها است که در این زمینه تسهیلاتی هم پیش‌بینی و تعریف‌شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم ادامه داد: احیا و نوسازی بافت فرسوده شهر، با توجه به وجود زیرساخت‌های شهری و امکانات و کاربری‌های روبنایی در آن، موجب رونق بافت مرکزی شهر خواهد شد و از توسعه فیزیکی شهر و بی‌قواره شدن آن جلوگیری می‌کند.

زنجیرانی فراهانی با اشاره به اهمیت مبارزه با تخلفات مرتبط با مسکن تصریح کرد: طبق مصوبه شورای ملی مسکن و باهدف کنترل بازار مسکن در سراسر کشور گشت مشترک بازرسی از مشاوران املاک آغاز به کار کرده است. طی اجرای این طرح ۱۵۶ مشاور املاک غیرمجاز در استان قم شناسایی و ۶۴ دفتر املاک به دلیل تخلفات متعدد پلمب شدند.

نظر شما