شناسهٔ خبر: 66410847 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون استاندار کردستان:

روابط عمومی ها امیدآفرینی و اعتمادسازی را در جامعه تقویت کنند

سنندج- ایرنا- معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار کردستان گفت: امیدآفرینی، اقناع و اعتماد سازی در جامعه از وظایف مهم روابط‌عمومی‌ها بوده و کار تبیینی در قالب مسئولیت در نظام جمهوری اسلامی ایران به مراتب سخت‌تر از دیگر نقاط دنیا است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، مهدی رمضانی شامگاه دوشنبه در جلسه شورای هماهنگی روابط عمومی دستگاه های اجرایی کردستان اظهار کرد: دشمنانی داریم که مانع از دیده‌شدن کارهای دستگاه ها و نظام می‌شوند و نمی‌خواهند جامعه ما امیدوار باشد، بنابراین وظیفه روابط عمومی ها در این رابطه سنگین است.

وی با اشاره به اهمیت و نقش روابط عمومی‌ها در حوزه اطلاع‌رسانی و پاسخگویی مناسب به مردم، افزود: روابط‌عمومی‌ها باید اقناع سازی در جامعه را در اولویت قرار دهند.

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار کردستان با بیان اینکه نقش روابط عمومی‌ها در دستگاه‌ها و سازمان‌های دولتی و خصوصی بسیار پیچیده است، اضافه کرد: زمانی می‌توانیم در تعریف روابط عمومی موفق و پویا به آن نقطه اصلی و هدف غایی دست‌یابیم که جامعه مخاطب آن سازمان را نسبت به خبرها و مطالبی که در آن بستر منتشر می‌کنیم قانع و ترغیب به پیگیری آن مطلب کنیم.

رمضانی با اشاره به اینکه روابط عمومی پل ارتباطی یک سازمان با افکار، نگرش ها و تمایلات و سلایق مخاطبان خاص و عام یک جامعه است، ادامه داد: بازخورد اقدامات سازمان به مدیران و مسوولان و از طرفی اقناع و ترغیب مخاطبان به منظور مشارکت همه جانبه و ایجاد سرمایه اجتماعی، ایجاد انگیزه و پیوند مدیران با مخاطبان است.

وی با بیان اینکه هیچ سازمانی بدون روابط عمومی غنی و قوی، به اهداف خود نمی‌رسد، افزود: در این فضای جنگ رسانه‌ای، ادراکی و حرفه‌ای که در تمام دنیا جریان دارد اقناع سازی مخاطب تاثیر فوق‌العاده مهمی دارد و چنین رویه‌ای بسیار ماموریت سخت و از جمله رسالت بارز مسئولین روابط عمومی‌ها است.

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار کردستان اضافه کرد: امید کلیدواژه زنده بودن و پویایی هر جامعه‌ای است اگر امید از آحاد مردم سلب شود آن جامعه به مقصد نامعلومی سوق داده می‌شود.

رمضانی یاد آور شد: جایگاه روابط عمومی‌ها باید به خوبی درک شود که متاسفانه در این زمینه ضعف‌هایی در سطح کشور و به تبع استان داریم که بایستی برطرف شود.

وی سنجش و ارزیابی عملکرد روابط عمومی‌ها توسط کارشناسان، اساتید دانشگاهی، نخبگان و صاحب نظران کارآمد در حوزه رسانه را الزامی دانست و گفت: برخی روابط عمومی‌ها در نظر خود احساس می‌کنند که خبرهایشان مخاطب دارد اما متاسفانه بسیار بی‌کیفیت، بدون مهارت و ناشیانه در حد کلمات تکراری و بسیار مبسوط و بدون توجه به عناصر خبری فقط برای رفع تکلیف، منتشر می‌کنند.

رمضانی تاکید کرد: دانش روز و تکنولوژی باید در ارتقاء عملکرد روابط عمومی‌ها بکارگیری شود و این قشر فرهیخته باید با جامعه هدف ارتباط موثر داشته و همچنین در معرفی سازمان مطلوب عمل کند.

روابط عمومی دستگاه‌ها امیدآفرینی و اعتمادسازی را در جامعه تقویت کنند

وی در ادامه مخاطب شناسی را یکی از وظایف اصلی روابط عمومی ها عنوان کرد و گفت: روابط عمومی با استفاده از ابزارها و فعالیت های خاص حرفه ای به ایجاد سازش و تفاهم بین سازمان و گروه های مخاطب دست می یابد و از رهگذر این گونه فعالیت ها می تواند فرهنگ صحیح و پویا را تبلیغ کند.

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار کردستان با ذکر اینکه روابط عمومی‌ها بازوان اصلی مدیران دستگاه‌ها هستند، افزود: متاسفانه امروزه روابط عمومی از رسالت واقعی خود دور شده است و باید در مورد نفوذ اجتماعی و خبرهایی که در حوزه روابط عمومی تهیه می‌شود کار آماری به صورت جدی با درنظرگرفتن کمیت‌ و دقت انجام شود و بررسی کنیم تا پوشش این اخبار در جامعه چه میزان تاثیر گذاری داشته است.

در این جلسه نظرات و راهکارهای اعضای جلسه پیرامون برگزاری همایش روز گرامیداشت روابط عمومی ها مورد بحث قرار گرفت.

نظر شما