شناسهٔ خبر: 66407545 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرنامه دانشجویان ایران | لینک خبر

تقویت همکاری های پایدار معدنی ایران و آفریقا

به گفته رئیس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی صنایع ایران برای تقویت همکاری‌های پایدار معدنی ایران و آفریقا در ۴ حوزه می‌توان فعالیت کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ محمدرضا موثقی‌نیا در پنل معدن و صنایع معدنی اجلاس ایران و آفریقا که با حضور وزرای معدنی کشورهای آفریقایی برگزار شد، گفت: این پنل شروعی برای توسعه روابط دو طرف و تعیین مسیر آینده تقویت همکاری های پایدار معدنی ایران و آفریقا است.

وی افزود: ایران رتبه پنجم ذخایر کانسنگ مس و رتبه دهم سنگ آهن دنیا را در اختیار دارد.

رئیس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی صنایع ایران بیان داشت: ایران طبق اهداف برنامه پنج‌ساله هفتم توسعه باید به رشد ۱۳ درصدی در معدن و ۸.۵ درصدی در بخش صنعت دست یابد.وی تاکید کرد: این رشد مورد نظر برنامه ها و منابع متعددی در دانش، تجهیرات، مواد اولیه و... نیاز دارد.

معاون وزیر صمت افزود: در این راستا چهار حوزه شامل دانش فنی، سرمایه گذاری و سرمایه پذیری، مواد معدنی و همچنین آموزش است که نیازمند ایجاد ارتباط دو سویه با آفریقا است.

وی اظهار داشت: ایران ذخایر بالای معدنی دارد با این حال در برخی حوزه ها نیاز به تامین مواد اولیه از خارج هستیم.

موثقی نیا به توانمندی شرکت های ایرانی اشاره کرد و اظهار داشت: دانش فنی احداث زنجیره فولاد و مس را در اختیار داریم و آماده انتقال آن به کشورهای آفریقایی هستیم.

وی بیان داشت: همانطور که اشاره شد حوزه آموزش می تواند بخش چهارم همکاری های دو طرف باشد امروزه پژوهشکده ها و مراکز تحقیقاتی متعددی در ایران وجود دارد که می توانند خدمات به طرف های آفریقایی ارایه کنند.

معاون وزیر صمت بیان داشت:  باید در برنامه های آتی برای این موضوعات به توافقات اجرایی برسیم.موثقی نیا گفت: رئیس جمهوری اسلامی ایران در روز نخست اجلاس مشترک، بر افزایش همکاری ها به ۱۰ میلیارد دلار تاکید کرده است و ما در صدد حرکت در این مسیر هستیم.

نظر شما