شناسهٔ خبر: 66404673 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ارتقاء رونق تولید و بهره روری با حمایت از کارگران

حمایت از کارگران رونق تولید و بهره روری را ارتقا می‌دهد.

صاحب‌خبر -

 ارتقاء رونق تولید و بهره روری با حمایت از کارگران

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز مهاباد؛ فرماندار ویژه شهرستان مهاباد در جلسه گرامیداشت هفته کارگر و تجلیل از کارگران نمونه این شهرستان گفت: حمایت از کارگران و توجه به دغدغه های این قشر مولد موجب رونق و بهره وری در حوزه تولید خواهد شد.

حسن عباسی افزود: هر اندازه بتوان وضعیت خدمات رفاهی و معیشت کارگران را تقویت کرد می توان به پیشرفت کشور و توسعه در حوزه های مختلف امیدوارتر بود.

عباسی اظهارکرد: کارگران در محیط های کاری نیز باید با تعهد، خلاقیت و ابتکار به خرج دهند و صرف حضور فیزیکی و گذشت ساعت کاری نمی تواند جامعه را به اهداف خود سوق دهد.

وی، با بیان اینکه دولت تمام تلاش خود را در حمایت از کارگران و بازنشستگان بکار گرفته است، افزود: روابط صمیمانه بین کارگر و کارفرما و پرداخت به موقع حق و حقوق آنها هم می تواند نقش بسزایی در بهبود عملکرد کارگران در فضای تولید باشد.

عباسی، از تأمین مسکن بخشی از کارگران در قالب واگذاری زمینهای نهصت ملی خبر داد و گفت: هم اکنون بیش از هفت هزار قطعه زمین در سطح روستاهای حاشیه شهر آماده تحویل به متقاضیان مسکن است.

وی تأکید کرد: کارگران مورد حمایت مدیریت شهری بوده و هر درخواست و مشکلی را می توانند با مراجعه به دستگاه مربوطه و یا فرمانداری پیگیری کنند.

رئیس اداره تعاون،کار و رفاه اجتماعی هم در این مراسم گفت: حدود ۱۰۰ درصد مطالبات و دستمزد کارگران مهاباد به روز بوده که جای قدردانی از کارفرمایان فعال شهرستان دارد.

محمدصالح پیروتی افزود: ضروری است کارفرمایان بیمه های کارگران را متناسب با رسته شغلی خود پرداخت کرده و نسبت به طرح طبقه بندی مشاغل اهتمام داشته باشند.

پیروتی اظهارکرد: هر میزان سرمایه گذاری ها روی منابع انسانی در جوامع بیشتر باشد، به همان میزان قادرخواهند بود در توسعه اقتصادی، اشتغال آفرینی و رونق تولید اثربخش باشد.

در ادامه این جلسه نماینده کارگران وکانون بازنشستگان برخی از مشکلات و مطالبات کارگران را مطرح کردند.

در پایان جلسه به مناسبت روز کارگر از تعدادی از کارگران نمونه با اهدای لوح قدردانی شد.

 

 

نظر شما