شناسهٔ خبر: 66400738 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سزارین سهم ۳۵ درصدی در زایمانهای مراکز تامین اجتماعی خراسان رضوی دارد

مشهد- ایرنا- مدیر درمان اداره‌ کل تامین اجتماعی خراسان رضوی گفت: بیش از ۳۵ درصد زایمان‌ها پارسال در مراکز درمانی تامین اجتماعی این استان به شیوه سزارین انجام شده است.

صاحب‌خبر -

دکتر علی رضازاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: نسبت سرازین به زایمان طبیعی یکی از شاخصهای مثبت عملکردی محسوب می‌شود که با تلاشهای انجام شده این شاخص برای پارسال ۲ دهم درصد در مراکز تامین اجتماعی خراسان رضوی نسبت به سال ۱۴۰۱ کاهش داشته است.

وی بیان کرد: میزان سزارین ها به کل زایمانها در سال ۱۴۰۲ معادل ۳۵.۳ درصد در مراکز درمانی تامین اجتماعی خراسان رضوی بوده ، در حالیکه این میزان ۳۵.۵ در سال ۱۴۰۱ ثبت شده است.

مدیر درمان اداره‌ کل تامین اجتماعی خراسان رضوی اظهار کرد: تعداد سزارین های بار اول نیز ارسال در استان ۲۷.۲۷ درصد بوده است، در حالیکه در سال قبل از آن ۲۷.۴۲ درصد و به معنای ۲ دهم درصد کاهش است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه سه میلیون و ۲۰۰ هزار نفر به مراکز سرپایی تامین اجتماعی جهت ویزیت در سال گذشته مراجعه کرده‌اند، افزود: پارسال ۴۶ هزار و ۳۰۰ مورد بستری در بیمارستانهای تامین اجتماعی ثبت شده است که حدود یک درصد افزایش نسبت به سال ۱۴۰۱ دارد.

هم اکنون بیش از ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر در خراسان رضوی زیر پوشش تامین اجتماعی قرار دارند که خدمات درمانی ارائه شده به آنان در قالب درمان مستقیم از طریق مراکز درمانی ملکی به صورت رایگان و درمان غیر مستقیم از طریق مراکز درمانی طرف قرارداد بیمه ارائه می‌شود.

تامین اجتماعی استان خراسان رضوی در حوزه درمان مستقیم سه بیمارستان( فارابی و ۱۷ شهریور در مشهد و بیمارستان رازی در تربت حیدریه) و ۱۸ مرکز درمانی سرپایی در استان شامل ۶ مرکز در مشهد و ۱۲ مرکز در دیگر شهرها را زیر پوشش دارد.

نظر شما