شناسهٔ خبر: 66400401 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی | لینک خبر

فرمانده نیروی دریایی ارتش:

خلیج‌فارس امن‌ترین نقطه دریایی در سطح جهان است

امیر شهرام ایرانی، فرمانده نیروی دریایی ارتش در حاشیه جشنواره فرهنگی و‌هنری روز خلیج فارس گفت: خلیج همیشه فارس نماد اقتدار کشورمان است.

صاحب‌خبر -
 

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، امیر شهرام ایرانی افزود: شروع هشت سال دفاع مقدس، نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در کمتر از ۶۷ روز موفق شد که استیلای دریایی خود را بر خلیج فارس تحمیل کند، نیروهای بعثی را از صحنه حذف کند و شاهرگ اقتصادی دشمن را قطع کند اما شاهرگ‌ اقتصادی کشورمان را در امنیت پابرجا نگه‌ دارد.

ایرانی ادامه داد: به گونه‌ای که اقتصاد جنگ به خوبی مدیریت شد و بندر امام در شمال خلیج فارس، بندر بوشهر، ترمینال نفتی جزیره خارک که اصلی‌ترین صادرات کشور در این ترمینال بود توانستیم امنیتش را برقرار کنیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش بیان کرد: از آن‌ روز تا امروز همین‌گونه پله‌های اقتدار طی شده است که جدیدترین هم وعده صادق بود که انشالله پایان آن هم نابودی رژیم منحوس صهیونیستی است.

وی اظهار داشت: امروز خلیج فارس امن‌ترین نقطه دریایی در سطح جهان محسوب می‌شود، ما عمدتا اسکورت‌های کشتی‌ها را در مناطقی که دشمنان نظام حضور دارند و ریتم دریایی را تشکیل دادند مانند خلیج عدن و اقیانوس اطلس انجام می‌دهیم.

امیر ایرانی در پایان تاکید کرد: تجار و دریانوردان کشور در امنیت کامل در خلیج فارس مشغول به فعالیت هستند.

نظر شما