شناسهٔ خبر: 66398844 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرنامه دانشجویان ایران | لینک خبر

نمونه آیات قرآنی مناسب برای جشن میلاد پیامبر و امام صادق

جشن میلاد حضرت محمد (ص) را می‌توان ازجمله مهم‌ترین و اصلی‌ترین جشن‌های مسلمانان در سراسر جهان دانست. این دو رویداد مهم بهانه‌ای شده تا در این هفته، طراحی و نصب انواع پوستر ولادت پیامبر و امام صادق صورت پذیرد. در این مطلب آیات جذابی که در جشن تولد پیامبر و امام صادق برای استفاده در پوستر میلاد پیامبر کاربرد دارند را بیشتر بررسی می‌کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ جشن میلاد حضرت محمد (ص) را می‌توان ازجمله مهم‌ترین و اصلی‌ترین جشن‌های مسلمانان در سراسر جهان دانست که با میلاد امام صادق (ع) نیز مقارن شده است. این دو رویداد مهم بهانه‌ای شده تا در این هفته، طراحی و نصب انواع پوستر ولادت پیامبر و امام صادق صورت پذیرد. در این مطلب آیات جذابی که در جشن تولد پیامبر و امام صادق برای استفاده در پوستر میلاد پیامبر کاربرد دارند را بیشتر بررسی می‌کنیم.

درباره جشن میلاد پیامبر بیشتر بدانید

تولد حضرت محمد (ص) و امام صادق (ع)، از مهم‌ترین رویدادهای تاریخی جهان اسلام است. اهل سنت 12 ربیع‌الاول و شیعیان 17 ربیع‌الاول را تاریخ تولد پیامبر می‌دانند. جهت حفظ اتحاد بین مسلمانان شیعی و سنی، از ۱۲ تا ۱۷ ربیع‌الاول، هفته وحدت نامیده شده و در این ایام، مسلمانان به شادی و سرور و نصب پوستر میلاد پیامبر و امام صادق می‌پردازند.

این دو رویداد مهم، به بهانه‌ای جذاب برای طراحان جهت طراحی انواع پوستر ولادت پیامبر و امام صادق تبدیل شده است. ازآنجایی‌که تولد امام صادق (ع) مصادف با ولادت پیامبر اسلام است و این دو جشن بزرگ مذهبی با یکدیگر برگزار می‌شوند، در ادامه به مهم‌ترین آیاتی که درباره این دو شخصیت مهم بیان‌شده و برای طراحی و چاپ بنر ولادت پیامبر و امام صادق مناسب است، خواهیم پرداخت.

آیات زیبا و جذاب برای بنر ولادت پیامبر و امام صادق

از زیبا‌ترین آیاتی که در تزیین جشن میلاد پیامبر کاربرد دارد، می‌توان به این مورد اشاره کرد:

«وَأَنْزَلَ اللَّهُ علَیک الْکتابَ وَالْحِکمَةَ وَ عَلَّمَک مَا لَمْ تَکنْ تَعْلَمُ» (سوره النساء، بخشی از آیه 113)

(و خداوند بر تو کتاب و حکمت نازل کرده و آنچه را که نمی‌دانسته‌ای، به تو آموخته است).

از این آیات زیبا می‌توان برای پوستر ولادت پیامبر و امام صادق در تزیین میلاد پیامبر استفاده کرد.

«لَقَدْ کانَ لَکُمْ فی رَسُولِ اللَّهِ أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ لِمَنْ کانَ یَرْجُوا اللَّهَ وَ الْیَوْمَ الْآخِرَ وَ ذَکَرَ اللَّهَ کَثیراً» (سوره احزاب، آیه ۲۱)

(قطعا رسول خدا براى شما در زندگى سرمشق نیکویى بود، براى آن‌ها که به رحمت خدا و روز رستاخیز امید دارند و او را بسیار یاد مى‌کنند).

«یا أَیُّهَا النَّبِیُّ إِنَّا أَرْسَلْناکَ شاهِداً وَ مُبَشِّراً وَ نَذیراً، وَ داعِیاً إِلَى اللَّهِ بِإِذْنِهِ وَ سِراجاً مُنیراً» (سوره احزاب، آیات ۴۵ و ۴۶)

(اى پیامبر، ما تو را گواه و بشارت‌دهنده و انذارکننده فرستادیم و به فرمان خداوند، تو را دعوت‌کننده به سوى او و چراغى روشنى‌بخش قرار دادیم).

دانلود نمونه طرح پوستر میلاد پیامبر و امام صادق – tarh.ir

دانلود نمونه طرح پوستر میلاد پیامبر و امام صادق – tarh.ir

آیات مبارکه دیگری برای پوستر ولادت پیامبر و امام صادق با موضوع هدایت

«لَقَدْ جَاءَکمْ رَسُولٌ مِنْ أَنْفُسِکمْ عزِیزٌ علَیهِ مَا عَنِتُّمْ حَرِیصٌ عَلَیکمْ بِالْمُؤْمِنِینَ رَءُوفٌ رَحِیمٌ» (سوره توبه، آیه ۱۲۸)

(قطعا پیامبری از خودتان به سوی شما آمد که رنج‌های شما بر او سخت است و اصرار بر هدایت شما دارد و نسبت‌به مؤمنان رؤوف و مهربان است).

«یا أَیُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ ما أُنْزِلَ إِلَیْکَ مِنْ رَبِّکَ وَ إِنْ لَمْ تَفْعَلْ فَما بَلَّغْتَ رِسالَتَهُ وَ اللَّهُ یَعْصِمُکَ مِنَ النَّاسِ إِنَّ اللَّهَ لا یَهْدِی الْقَوْمَ الْکافِرینَ» (سوره مائده، آیه ۶۷)

(اى پیامبر، آن چه را که از طرف پروردگار بر تو نازل شده است، کاملا به مردم برسان و اگر این کار را نکنى، رسالت او را انجام نداده‌اى و خداوند تو را از (خطرات احتمالى) مردم، حفظ می‌کند؛ خداوند جمعیّت کافران (لجوج) را هدایت نخواهد کرد).

برای طرح بنر میلاد پیامبر و امام صادق نیز می‌توان از این دو آیه استفاده کرد؛ کاربرد این آیه در مواردی مثل طرح لایه باز ولادت پیامبر یا بنر خام ولادت پیامبر و امام صادق بیشتر است.

دیگر آیات مناسب برای پوستر خام ولادت پیامبر و امام صادق با موضوع صبر

«مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللَّهِ وَ الَّذینَ مَعَهُ أَشِدَّاءُ عَلَى الْکُفَّارِ رُحَماءُ بَیْنَهُمْ تَراهُمْ رُکَّعاً سُجَّداً یَبْتَغُونَ فَضْلاً مِنَ اللَّهِ وَ رِضْواناً سیماهُمْ فی وُجُوهِهِمْ مِنْ أَثَرِ السُّجُود» (فتح، بخشی از آیه ۲۹)

(محمّد (ص) فرستاده خداست و کسانى که همراه او هستند در برابر کفّار سرسخت و شدید بوده و در میان خود مهربان هستند؛ پیوسته آن‌ها را در حال رکوع و سجود مى‌بینى در حالیکه همواره فضل خدا و رضاى او را مى‌طلبند؛ نشانه آن‌ها در صورتشان از اثر سجده نمایان است).

آیه فوق برای پوستر ولادت پیامبر و امام صادق، خصوصا در بنرهای عریضی که برای تزیین میلاد پیامبر استفاده می‌شوند، مناسب است.

«إِنَّا أَرْسَلْناکَ شاهِداً وَ مُبَشِّراً وَ نَذیراً» (سوره فتح، آیه ۸)

(ما تو را گواه و بشارت‌دهنده و بیم‌دهنده (بر اعمال آن‌ها) فرستادیم).

«هُوَ الَّذی أَرْسَلَ رَسُولَهُ بِالْهُدى وَ دینِ الْحَقِّ لِیُظْهِرَهُ عَلَى الدِّینِ کُلِّهِ وَ لَوْ کَرِهَ الْمُشْرِکُونَ» (سوریه صف، آیه ۹)

(او کسى است که رسول خود را با هدایت و دین حق فرستاد تا او را بر همه ادیان غالب سازد، هر چند مشرکان کراهت داشته باشند).

دو آیه نورانی فوق، علاوه‌بر بنر خام ولادت پیامبر و امام صادق، برای استفاده در سایزهای مختلف پوستر ولادت پیامبر و امام صادق نیز کاربرد دارد. همچنین می‌توان از آن در تزیین میلاد پیامبر برای مدل نهایی بنر ولادت پیامبر و امام صادق نیز بهره گرفت.

دانلود فایل لایه باز بنر ولادت پیامبر و امام صادق جهت چاپ پلاکارد تبریک – طرح دات آی آر

دانلود فایل لایه باز بنر ولادت پیامبر و امام صادق جهت چاپ پلاکارد تبریک – طرح دات آی آر

سخن نهایی

جشن میلاد پیامبر و امام صادق از رویدادهای مهم مذهبی در جهان اسلام است. مجموعه طرح دات‌آی‌آر نیز تیمی متخصص از گرافیست‌های جوان و خوش‌ذوق ایرانی است که به طراحب مواردی همچون بنر و پوستر ولادت حضرت محمد و امام صادق برای ایام مبارک میلاد رسول اکرم و امام صادق می‌پردازند. این مجموعه در طراحی پوستر خام ولادت پیامبر و امام صادق که در تزیین جشن میلاد پیامبر استفاده می‌شود، از اصول طراحی اسلامی و مناسب با مکان‌های مذهبی استفاده می‌کند.

پوستر ولادت پیامبر و امام صادق توسط این مجموعه، به‌صورت طرح لایه باز ولادت پیامبر ارائه شده است که قابلیت تغییر و شخصی‌سازی را مطابق نظر شما خواهد داشت. طرح لایه‌باز به طرحی گفته می‌شود که قابلیت تغییر رنگ یا جابجایی المان‌های مختلف را خواهد داشت.

علاوه‌بر موارد مذکور، باید به این موضوع اشاره کرد که مجموعه طرح دات‌آی‌آر سابقه طولانی در طراحی محصولات گرافیکی با محوریت مناسبت‌های ملی و مذهبی دارد و رضایت بالای مشتریان آن نیز بیانگر توان و تخصص ویژه این مجموعه است. جهت مشاهده هرکدام از تولیدات آن، می‌توانید از وب‌سایت این مجموعه به آدرس tarh.ir بازدید به‌عمل آورید و برای دریافت مشاوره نیز می‌توانید از طریق راه‌های ارتباطی این مجموعه در پیام‌رسان‌های اجتماعی اقدام کنید.

 

برچسب‌ها:

نظر شما