شناسهٔ خبر: 66393686 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی:

تکریم معلم تکریم جامعه است

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان شمالی در نشست با اصحاب رسانه در آستانه هفته گرامیداشت مقام معلم برنامه‌های این هفته را اعلام نمود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری جوان، ابوالقاسم اکبری مدیر کل آموزش و پرورش خراسان شمالی در آستانه گرامیداشت هفته معلم با بیان اینکه معلم پایه ابتدایی جامعه است، گفت: اگر معلم را تکریم کنیم خروجی بهتری در کلاس درس خواهیم داشت.

وی افزود: خواسته ما از دستگاه‌ها و نهادها توجه به این قشر فرهیخته است.

اکبری در ادامه برنامه‌های هفته معلم را اینگونه تشریح کرد: برنامه‌های هفته معلم شامل تجلیل از جوان‌ترین و پیشکسوت‌ترین معلمین خانم و آقا، برپایی میز خدمت در نماز جمعه، تجلیل از جهادگر هنرمند و پژوهشگر، اعزام تعدادی از معلمین منتخب استان جهت تجدید میثاق با رهبر معظم انقلاب، تجلیل از معلمین نمونه استانی و شهرستانی، برگزاری شب شعر و محفل ادبی و ... می‌باشد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان اعلام نمود: از ۸ معلم نمونه استانی و تعداد ۲۶ معلم نمونه شهرستانی تجلیل می‌گردد.

اکبری در ادامه دستاوردهای آموزش و پرورش استان را اینگونه بیان کرد: تعداد ۲ هزار و ۶۱ آموزشگاه در سطح استان داریم که در این آموزشگاه‌ها ۱۹۳ هزار و ۱۷۹ دانش‌آموز در قالب ۹ هزار و ۳۴ کلاس درس مشغول تحصیل هستند.

وی در ادامه افزود: از این تعداد دانش‌آموزان ۹۴ هزار و ۴۳۷ دانش آموز دختر و ۹۸ هزار و ۷۴۲ دانش آموز پسر هستند.

اکبری گفت: در مدارس دولتی تعداد ۱۷۵ هزار و ۹۵۱ دانش آموز و در مدارس غیردولتی ۱۷ هزار و ۲۲۸ دانش آموز مشغول به تحصیل می‌باشند.

وی تعداد کارکنان آموزش پرورش استان در حوزه تعلیم و تربیت در حال فعالیت هستند را ۱۳ هزار و ۷۶۹ همکار بیان کرد و افزود: کارکنان آموزش و پرورش به صورت رسمی و پیمانی فعالیت می‌کنند که از این تعداد ۷ هزار و ۳۳۳ همکار خانم و ۶ هزار و ۴۳۶ همکار آقا می‌باشند.

اکبری از برگزاری آزمون‌های نهایی گفت: تعداد ۲۷ هزار و ۶۰۰ دانش‌آموز در سطح استان در آزمون‌های نهایی و در ۱۱ ماده درسی شرکت می‌کنند.گ، جهت شرکت در این آزمون‌ها ۷۸ حوزه و جهت تصحیح ۱۳ حوزه در نظر گرفته شده که بلافاصله بعد از اتمام آزمون‌ها تمام برگه‌ها اسکن شده و تصحیح به صورت چرخشی بین استان‌های دیگر تقسیم می‌گردد.

در پایان مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی از دستگاه‌های اجرایی، نهادها و اصحاب رسانه دعوت کرد که در همایش یادواره ۷۴ شهید معلم استان در سالن ایثار شهرستان بجنورد شرکت نمایند.

نظر شما