شناسهٔ خبر: 66388473 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: دولت.آی‌آر | لینک خبر

حفاظت از اراضی کشاورزی با مشارکت مردم امکان‌پذیر است

رئیس سازمان امور اراضی کشور گفت: با توجه به گستره وسیع زمین‌های کشاورزی لازم است حفاظت از اراضی کشاورزی با مشارکت خود مردم و همکاری و همراهی سایر نهادها و دستگاه‌های اجرایی ذیربط انجام شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت به نقل از وزارت جهاد کشاورزی به نقل از سازمان امور اراضی کشور، رضا افلاطونی صبح امروز در نشست با فرمانده و کارکنان یگان حفاظت اراضی کشاورزی بیان کرد: در بحث گشت حفاظت از اراضی کشاورزی باید طرحی نو دراندازیم؛ کاری کنیم مردم و سایر دستگاه‌ها ونهادها در حفاظت از اراضی کشاورزی با سازمان همکاری و برای انجام این کار مردم باید به سازمان اعتماد کنند.

وی افزود: باید به نیازهای مردم نیز در حوزه گردشگری توجه و مناطقی تحت عنوان شهرک‌های گردشگری در خارج از اراضی کشاورزی ایجاد شود تا نیازهای مردم در این زمینه نیز برطرف شود و به اراضی کشاورزی خسارتی وارد نشود.

رئیس سازمان امور اراضی کشور گفت: برون‌سپاری فعالیت‌ها در حوزه اجرای احکام تبصره دو، نظارت دقیق بر فعالیت یگان حفاظت استان‌ها، اجرای گشت مشترک یگان حفاظت با سایر دستگاه‌های متولی زمین، هوشمندسازی نظارت و پایش هوشمند اراضی کشاورزی از مهمترین برنامه‌های یگان حفاظت برای سال جدید است.

فرمانده یگان حفاظت در ۳۴ شهرستان جدید استقرار می‌یابد

فرمانده یگان حفاظت از اراضی کشاورزی نیز در این نشست گفت: در سال جدید در ۳۴ شهرستان‌ بحرانی کشور از بابت ساخت‌وسازهای غیرمجاز، فرمانده یگان حفاظت اراضی منصوب خواهد شد.

سرهنگ امینی افزود: تاکنون سامانه رصد و پایش هوشمند اراضی کشاورزی در ۳۱ استان راه‌اندازی شده است و در سال جاری در استان سیستان و بلوچستان نیز راه‌اندازی خواهد شد.

نظر شما