شناسهٔ خبر: 66387985 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

۱۰ سال معطلی؛ ۶۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل تنها استخر کارگران مهریز یزد نیاز است + فیلم

یزد- ایرنا - رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی مهریز یزد گفت: ۶۰۰ میلیارد ریال بودجه برای تکمیل تنها استخر کارگران زیرپوشش در این شهرستان که حدود ۱۰ سال معطل مانده، نیاز است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، " مسلم خادم رضویه" روز یکشنبه به مناسبت هفته کار و کارگر در نشستی با خبرنگاران شهرستان افزود: تنها استخر جامعه کارگری مهریز با گذشت حدود ۱۰ سال فقط پنج درصد پیشرفت فیزیکی دارد و به دلیل نبود اعتبارات رها شده است.

وی با بیان اینکه وجود این استخر برای استفاده بیش از ۱۲ هزار کارگر و خانواده‌ها آنها که در یکهزار و ۵۵۵ کارگاه‌ و کارخانه اشتغال دارند بسیار ضروری و جزو مطالبات اصلی است ادامه داد: در این خصوص تاکنون پیگیری‌های مسمتری انجام شده ولی هنوز اقدام لازم به عمل نیامده است.

این مسئول بیان کرد: با وجودی که بیش از ۷۰ درصد اشتغال شهرستان در بخش صنعت است بیان کرد: زیرساخت‌های لازم فرهنگی، هنری، رفاهی و ورزشی برای کارگران و حانواده‌های آنها اصلا در شهرستان وجود ندارد و این مشکل اصلی است.

۱۰ سال معطلی؛ ۶۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل تنها استخر کارگران مهریز یزد نیاز است + فیلم

خادم رضویه گفت: خیلی دردآور است که واحدهای صنعتی شهرستان، تابلوهای اهدایی از شهرستان‌های مختلف دیگر استان را بالای سردر خود نصب می‌کنند ولی به هیچ وجه به مسئولیت اجتماعی خود در منطقه عمل نمی‌کنند و این اصلا مناسب شهری مثل مهریز نیست.

وی از دستورهای برجا مانده مسئولان نسبت به ورزشگاه کارگران مهریز گلایه کرد و گفت: برای برگزاری مسابقات و انجام رویدادهای مختلف فرهنگی و ورزشی تنها یک ورزشگاه بنام کارگران در شهرستان وجود دارد که باید بیش از گذشنه از هر حیث به آن توجه خاص شود.

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی مهریز به ساخت شهرک صنعتی جدید یزدمهر در این شهرستان اشاره کرد و گفت: وجود شهرک‌های متعدد و کارگران فراوان اقتضا دارد که برای غنی سازی اوقات جامعه هدف با همکاری متولیان همکاری و اقدام شود.

هم‌اکنون بیش از ۱۲ هزار نفر در واحدهای تولیدی و کارگری مهریز اشتغال دارند و این شهرستان دارای شهرک‌های صنعتی شهید چمران، ۱۹۶ هکتاری، هرفته، ناحیه صنعتی بهادران و شهرک سنگ و یزدمهر است.

مطابق قانون اساسی فعالیت اقتصادی ایران متشکل از بخش‌های دولتی، خصوصی و تعاونی است که در حال حاضر بیشترین (حدود ۷۵ درصد) فعالیت در اختیار بخش دولتی است و سهم بخش تعاون در برنامه توسعه کشور باید به ۲۵ درصد برسد که سهم کنونی با این عدد تا حدود زیادی فاصله زیاد دارد.

مرکز این شهرستان ۵۵ هزار نفری در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.


نظر شما