شناسهٔ خبر: 66386168 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

سم پاشی مزارع گندم در شهرستان بیجار

عملیات مبارزه با علفهای هرز و سمپاشی مزارع گندم شهرستان بیجار در حال اجراست.

صاحب‌خبر -

سم پاشی مزارع گندم در شهرستان بیجار

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکزکردستان،در سال جاری بیش از 200 هزار هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان زیر کشت محصولات کشاورزی رفته است.

تا کنون بیش از 70 هزار هکتار از این اراضی سم پاشی شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیجار گفت: گندمکاران این شهرستان با مساعد شدن شرایط آب و هوایی، همزمان با سمپاشی علیه علفهای هرز، مبارزه با آفت سن مادر را در مزارع خود آغاز کردند.

محمدپناه با اشاره به اینکه هر سال مبارزه علیه سن مادر در اواخر فروردین و اوایل اردیبهشت ماه با ورود این آفت به مزارع گندم آغاز می شود، افزود: سمپاشی مزارع علیه آفت سن مادر نقش مهمی در کاهش پوره سن در مزارع گندم دارد و از طغیان این آفت در مزارع جلوگیری می‌کند.

وی عنوان کرد: در سال جاری بیش از 200 هزار هکتار از زمینهای کشاورزی شهرستان زیر کشت محصولات کشاورزی رفته است و تا کنون بیش از 70 هزار هکتار از این اراضی سم پاشی شده است.

مدیر جهاد کشاورزی بیجار یادآور شد: مبارزه با سن مادر و علفهای هرز در این مرحله می تواند تا 40 درصد از افت گندم جلوگیری نماید و مبارزه با آفات در این مرحله بسیار ساده تر از مراحل بعد است.

وی اضافه کرد: با توجه به بارش بهاره و رطوبت هوا احتمال بیماریهای قارچی مانند زنگ گندم و لکه نواری در مزارع گندم وجود دارد و کشاورزان باید قبل از شیوع بیماری برای سمپاشی مزارع خود اقدام کنند.

نظر شما