شناسهٔ خبر: 66385499 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اردبیل:

۹۰ طرح گردشگری در استان اردبیل اجرا می‌شود

اردبیل - ایرنا - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: حدود ۹۰ پروژه گردشگری با بیش از ۲۰ همت سرمایه گذاری در این استان در حال اجراست و بانک گردشگری باید در حوزه خود در این منطقه فعال باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از روابط عمومی اداره کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان اردبیل، حسن محمدی ادیب روز یکشنبه در دیدار با مسئولان بانک گردشگری در اردبیل اظهار کرد: از بانک گردشگری به عنوان یک بانک تخصصی و متولی حوزه گردشگری انتظار داریم در حوزه گردشگری اردبیل با توجه به ظرفیت‌های بالا، فعالیت ویژه‌ای داشته باشد.

او افزود: اداره کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی اردبیل حمایت ویژه‌ای از سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری انجام می‌دهد و موافقت اصولی بی‌نام برای مناطق و پروژه‌های مستعد صادر شده است که بانک گردشگری می‌تواند به تنهایی یا با مشارکت سرمایه‌گذاران در این موارد فعالیت کند.

محمدی ادیب ادامه داد: تشکل‌های حرفه‌ای گردشگری استان با بانک گردشگری در راستای همکاری‌های بیشتر، تعریف ساز و کارهای حمایتی تفاهمنامه امضا می‌کنند تا از ظرفیت مجموعه‌های گردشگری استان و منابع بانک گردشگری برای رونق و توسعه این صنعت استفاده کنیم.

پرداخت تسهیلات گردشگری را از بانک‌ها پیگیری می‌کنیم

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان اردبیل همچنین در جلسه ای با فرماندار شهرستان سرعین و اعضای تشکل‌های گردشگری استان اظهار کرد: برخی تاسیسات گردشگری استان برای دریافت تسهیلات حمایتی به بانک‌ها معرفی شده‌اند اما مشکل تخصیص تسهیلات در بانک‌ها وجود دارد و برای رفع این مشکل به صورت مستقیم در حال رایزنی هستیم.

محمدی ادیب افزود: مدیریت عالی استان به صنعت گردشگری توجه ویژه دارد و با پیگیری کوچک‌ترین موارد این حوزه به منظور تسهیل شرایط برای سرمایه‌گذاران و فعالان، حمایت همه جانبه‌ای از صنعت گردشگری انجام می‌شود.

او تاکید کرد: از تشکل‌ها و فعالان حوزه گردشگری انتظار می‌رود در راستای معرفی ظرفیت‌ها و اقدامات تبلیغی فعال باشند زیرا بدون معرفی ظرفیت‌ها نمی‌توان انتظار افزایش گردشگران را داشت.

محمدی ادیب ادامه داد: در مورد برخی مشکلات گردشگری مانند فعالیت غیرقانونی جارچی‌ها در ورودی شهرها، فعالیت بدون پروانه تاسیسات گردشگری و تغییر کاربری برخی تاسیسات پیگیری‌های لازم در جلسات استانی و ملی انجام می‌شود و با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در این موارد به نتیجه مطلوب خواهیم رسید.

استان اردبیل با یک میلیون و ۲۸۰ هزار نفر جمعیت و ۱۲ شهرستان در شمال ایران واقع شده است و به داشتن مناطق طبیعی، تاریخی، مذهبی و اقتصادی یکی از مقاصد مهم گردشگران داخلی و خارجی محسوب می‌شود.

نظر شما