شناسهٔ خبر: 66384020 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: دیدبان ایران | لینک خبر

چگونه یک بروکر معتبر انتخاب کنیم؟

برای انتخاب بهترین بروکر فارکس همواره باید تحقیق‌ها و بررسی‌های متعددی انجام دهیم. زیرا یکی از مهم‌ترین قدم‌های ورود به عرصه معاملات در بازار بین‌المللی فارکس، انتخاب یک بروکر مطمئن است. اکثر افرادی که به تازگی وارد بازار فارکس شده‌اند، نمی‌دانند که این بروکر را چگونه می‌توانند انتخاب کنند و چه مواردی را باید در نظر بگیرند تا به یک بروکر مطمئن و معتبر برسند.

صاحب‌خبر -

برای انتخاب بهترین بروکر فارکس همواره باید تحقیق‌ها و بررسی‌های متعددی انجام دهیم. زیرا یکی از مهم‌ترین قدم‌های ورود به عرصه معاملات در بازار بین‌المللی فارکس، انتخاب یک بروکر مطمئن است. اکثر افرادی که به تازگی وارد بازار فارکس شده‌اند، نمی‌دانند که این بروکر را چگونه می‌توانند انتخاب کنند و چه مواردی را باید در نظر بگیرند تا به یک بروکر مطمئن و معتبر برسند. با توجه به اینکه این روزها عدد بروکرهای فارکس که به زبان فارسی به کاربران خدمات ارائه می‌دهند، افزایش پیدا کرده است، انتخاب بروکر معتبر مقداری برای کاربران پیچیده شده است. حتی در برخی موارد کاربران با توجه به اینکه نمی‌توانند بررسی‌های لازم برای تشخیص بهترین بروکر فارکس را انجام دهند، دچار اشتباه می‌شوند و در نتیجه سرمایه خود را از دست می‌دهند. برای اینکه این مشکل برای شما پیش نیاید، در ادامه یک راهنمای جامع را برایتان ارائه می‌دهیم. شما با توجه به متن زیر می‌توانید بهترین تصمیم را در انتخاب بروکر معاملاتی خود داشته باشید. پس تا پایان این محتوا همراه ما باشید.

چرا باید یک بروکر معتبر برای معاملات خود در بازار فارکس انتخاب کنیم؟

از هر جهتی که به معامله در بازار فارکس نگاه کنیم، انتخاب یک بروکر معتبر ابتدایی‌ترین تصمیم در این بازار است. در واقع همان خشت اول ورود به بازار است که اگر خشت اول را کج قرار بدهیم، ممکن است تا آخر هر تلاشی منجر به اشتباهات زیادی شود و در نتیجه متضرر شویم. برای اینکه در بازار دوام بیاوریم و از سرمایه خودمان مراقبت کنیم یا به اصطلاح برای سرمایه و وقت خودمان ارزش قائل شویم، انتخاب بروکر معتبر بسیار حائز اهمیت است.

چگونه می‌توانیم یک بروکر معتبر انتخاب کنیم؟

شاید برای شما سخت باشد که یک بروکر معتبر را انتخاب کنید و ندانید که از کجا باید شروع به بررسی کنید. ما در ادامه چند قدم مهم برای انتخاب یک بروکر خوب و معتبر را برای شما مشخص می‌کنیم که با توجه به توضیحات می‌توانید بهترین‌ها را برای خود فراهم کنید. پس پیشنهاد می‌شود که به دقت به جزئیات هر بخش توجه کنید.

  • قدم اول: بررسی قانونی بودن بروکر

اولین قدم در انتخاب یک بروکر معتبر بررسی قانونی بودن آن است. باید با توجه به راهنمایی‌ها و مقررات مربوطه، بروکر مورد نظر را با بررسی نهادهای معتبری که اعتبار آن را تایید کرده‌اند، بررسی کنید. بروکری که تاییدیه از نهادهای معتبر بین‌المللی دریافت کرده باشد، دارای اعتبار بالایی در سطح بین‌المللی است و معتبر می‌باشد.

  • قدم دوم: پشتیبانی و راه‌های ارتباطی

یکی دیگر از موارد مهم در انتخاب بروکر معتبر، پشتیبانی و راه‌های ارتباطی با مشتریان است. بروکرهای معتبر ارائه پشتیبانی با کیفیتی دارند و سعی می‌کنند تا مشکلات کاربران را به بهترین شکل ممکن حل کنند. بروکری که سطح دغدغه و مشکلات کاربران را کاهش دهد و راه‌های ارتباطی متعددی برای ارتباط با مشتریان خود داشته باشد، جزو بروکرهای خوب در بازار فارکس است. بررسی کنید که آیا اگر مشکلی پیش بیاید، می‌توانید آن را با توجه به نحوه ارائه پشتیبانی بروکر حل کنید یا خیر. بروکرهایی که پشتیبانی ۲۴ ساعته و به زبان فارسی دارند، برای کاربران ایرانی مزیت دارند.

  • قدم سوم: دارایی‌های قابل معامله

امروزه اکثر بروکرها تلاش می‌کنند تا تعداد دارایی‌های قابل معامله را برای کاربران خود افزایش دهند. اما تعداد دارایی‌های قابل معامله تنها دلیل خوب بودن بروکر نیست. اهمیت حجم معاملات دارایی‌ها بیشتر از تعداد آنهاست. بروکری که دارای حجم و عرضه تقاضای بالایی است، معتبرتر از بروکری است که دارای تعداد بیشتری دارایی است. هدف ورود به بروکر انجام معاملات است و اگر میزان معاملات در بروکر پایین باشد، آن بروکر جزو بروکرهای نامعتبر است.

  • قدم چهارم: اسپردهای معاملاتی

رقابت اصلی بین بروکرها برای جذب کاربران و معامله‌گران حرفه‌ای بر اساس اسپردهای معاملاتی پایین است. بروکرهایی که در سطح برتر دنیا فعالیت می‌کنند و بیشتر معامله‌گران حرفه‌ای از آنها استفاده می‌کنند، عموماً اسپردهای معاملاتی رقابتی دارند. وقتی قصد دارید یک بروکر را به عنوان بروکر معاملاتی خود انتخاب کنید، حتماً اسپردهای معاملاتی دارایی‌های قابل معامله را در آن بررسی کنید. به عنوان مثال، جفت ارز یورو دلار را در بروکر خود مشاهده کنید و اسپرد آن را با دیگر بروکرها مقایسه کنید. اگر اسپرد معاملاتی آن بیشتر از بروکرهای معتبر بین‌المللی بود، باید در لیست بروکرهای نامطمئن قرار گیرد. یکی از راه‌های موفقیت بلندمدت، پیدا کردن بروکری است که بر روی دارایی قابل معامله شما اسپرد پایین‌تری دریافت کند.

  • قدم پنجم: پلتفرم‌های معاملاتی

یکی دیگر از راه‌های شناخت بروکر معتبر، آشنایی با پلتفرم‌های معاملاتی معتبر و معروف است. اکثر افرادی که در بازار فارکس فعالیت می‌کنند، با پلتفرم‌های معاملاتی مانند متاتریدر ۴ و ۵ آشنا هستند و داخل آنها معامله می‌کنند. ارتباط بروکر با پلتفرم‌های معاملاتی اجازه فعالیت معامله‌گران را با استفاده از حساب‌های خود می‌دهد. اگر بروکری از این پلتفرم‌های معاملاتی پشتیبانی می‌کند، مشکوک به نظر می‌رسد و ممکن است جزو بروکرهای نامعتبر باشد. راه آسان‌تر برای معامله در بازار فارکس، استفاده از پلتفرم‌های معاملاتی معتبر و معروف مانند متاتریدر ۴ و ۵ است. ممکن است برخی بروکرها در وب‌سایت خود ادعا کنند که از پلتفرم‌های معاملاتی معتبر پشتیبانی می‌کنند؛ اما در عمل این‌گونه نباشد. برای اطمینان از صحت این موضوع، می‌توانید با استفاده از حساب‌های معاملاتی دمو، پلتفرم‌های معتبر را راه‌اندازی کرده و از آنها استفاده کنید.

  • قدم ششم: حساب دمو یا آزمایشی

اکثر بروکرهای معتبر در بازار فارکس، امکان افتتاح حساب دمو یا همان آزمایشی را برای کاربران فراهم می‌کنند تا بتوانند با فضای معاملات آشنا شوند. لازمه قرار گرفتن در لیست بروکرهای خوب، فراهم کردن این امکان برای مشتریان است. بروکرهایی که این امکان را برای مشتریان خود فراهم نکنند، از دو حالت خارج نیستند: یا اینکه تازه تاسیس هستند و هنوز به مراحل جدید نرسیدند یا اینکه به تجربه کاربری و راحتی مشتریان اهمیت نمی‌دهند که در هر دو صورت این بروکر جزو بروکرهای نامعتبر محسوب می‌شود.

  • قدم هفتم: مشورت با افراد باتجربه

یکی از مهم‌ترین و عقلانی‌ترین کارها برای انتخاب یک بروکر معتبر، استفاده از تجربیات افرادی است که در حال حاضر در بازار فارکس فعالیت می‌کنند. این افراد با تست کردن بروکرهای مختلف، به یک بروکر معتبر رسیده‌اند و سال‌هاست با آن بروکر همکاری می‌کنند. تجربه افراد نزدیک یکی از مهم‌ترین فاکتورها در انتخاب بروکر معتبر و اعتمادبخش است، زیرا تجربه کاربری بیش از ۵۰ درصد در این انتخاب تأثیرگذار است؛ بنابراین، با استفاده از گام‌های قبلی و همچنین تجربه‌های افراد فعال در بازار فارکس، می‌توانید یک بروکر معتبر و قابل اطمینان را انتخاب کنید.

سخن پایانی

اکنون متوجه شدید که برای انتخاب یک بروکر معتبر و مطمئن برای معاملات در بازار فارکس باید چه گام‌هایی را با دقت بردارید. شما می‌توانید با استفاده از مراحل بالا یک چک لیست تهیه کرده و با توجه به مزایا و معایب هر کدام، با بررسی‌هایی که انجام می‌دهید بهترین را برای خود انتخاب کنید. فراموش نکنید که انتخاب یک بروکر معتبر تازه شروع راه پر چالش معامله‌گری است و اگر این کار را به درستی انجام دهید، در واقع راه درست را انتخاب کرده‌اید و در ادامه مسیر، با اطمینان خاطر بیشتری می‌توانید با تمرکز کار خود را انجام دهید. فراموش نکنید که اگر معامله‌گر اصلی پول خود را از ریسک‌های ممکن در بازار مصون نگه دارد، با فکر و تمرکز بهتری معاملات خود را انجام می‌دهد و در نتیجه، بسیار موفق‌تر عمل می‌کند.

 

کپی لینک
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

برچسب‌ها:

نظر شما