شناسهٔ خبر: 66383572 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: جام‌جم آنلاین | لینک خبر

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه؛

سامانه بارشی قوی در راه کرمانشاه

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه از ورود سامانه بارشی به جو استان، از فردا(۱۰ اردیبهشت) خبر داد و گفت: اگر این سامانه تضعیف نشود، بارش‌های مناسبی برای کرمانشاه به همراه دارد.

صاحب‌خبر -

جام جم آنلاین؛ علی محمد زورآوند، با اشاره به سامانه ناپایداری که از فردا(دوشنبه) وارد جو استان می‌شود، گفت: این موج ناپایدار تا روز جمعه(۱۴ اردیبهشت) جو استان را تحت تاثیر قرار می‌دهد و باعث بارندگی، وزش باد، رعد و برق و احتمالا رگبار تگرگ خواهد شد.

وی با بیان اینکه این موج ناپایدار طی فردا و پس‌فردا بارش چندان زیادی برای استان به همراه ندارد، پیک بارش‌ها را مربوط به بعدازظهر سه‌شنبه تا روز جمعه دانست که در نوار مرزی استان و منطقه اورامانات نمود بیشتری دارد.

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه گفت: چنانچه این سامانه بارشی تضعیف نشود، بارش های بسیار خوبی برای استان و همچنین شهر کرمانشاه به همراه خواهد داشت.

زورآوند همچنین درباره احتمال آبگرفتگی معابر، رواناب، سیلاب محلی و بالا آمدن آب رودخانه‌ها به دلیل بارش‌های حاصل از این موج هشدار داد.

وی خاطرنشان کرد: این سامانه به تدریج از روز سه‌شنبه (یازدهم اردیبهشت) باعث کاهش دمای هوای روزانه می‌شود که این کاهش محسوس و حدود هشت درجه سانتی‌گراد است، اما باعث بروز مشکل و یا خسارتی نخواهد شد.

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه از صدور هشدار هواشناسی حداقل در سطح نارنجی برای این سامانه بارشی نیز خبر داد.

نظر شما