شناسهٔ خبر: 66382037 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

پست کرمان: به دنبال هوشمندسازی خدمات هستیم

کرمان - ایرنا - سرپرست اداره کل پست کرمان گفت: افزایش سرعت سیر مرسولات، کاهش بی‌ترتیبی‌های پستی و افزایش کیفیت خدمات و رضایت‌مندی از جمله مزیت‌های بهره مندی از مراکز مکانیزه و هوشمند است که آن را دنبال می‌کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اداره کل پست استان کرمان، سعید مقیمی نژاد روز یکشنبه افزود: در پست کرمان روزانه ۲۳ هزار مرسوله به صورت متوسط جابه جا می شود که نشانگر ظرفیت بالای پست استان کرمان در جابجایی مرسولات است.

وی تصریح کرد: در این زمینه برنامه ریزی هایی صورت گرفته برای هوشمندسازی خدمات که از جمله پیگیری زمین برای ساخت مرکز تجزیه مبادلات استان کرمان که با بهره گیری از شرکت های دانش بنیان توسعه و بهبود کیفیت خدمات به خصوص توزیع مرسولات را در این استان افزایش دهیم.

تکمیل ژئو کدسازی استان کرمان تا پایان اردیبهشت ماه

سرپرست اداره کل پست استان کرمان گفت: به منظور تکمیل پروژه جی نف (پروژه همگام سازی املاک کشور) و عملیات ژئو کدسازی (همسان سازی نقشه های پارسل و املاک براساس جی آی اس) و جانمایی اطلاعات ساختمانی بر روی نقشه ها پارسل بندی(قطعه بندی) تا پایان اردیبهشت ماه جاری در استان انجام به اتمام می رسد.

وی ادامه داد: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته، میزان ۵۰ درصد از این طرح در سال ۱۴۰۲ انجام شده بود که با تلاش همکاران تا پایان اردیبهشت ماه تکیل می شود و عموم مردم، شرکت‌ها و سازمان‌هایی که خدماتشان مکان محور است بتوانند از بانک اطلاعات کدپستی بهره برداری کنند.

مقیمی نژاد افزود: پست استان کرمان با تحقق درصد ژئو کدسازی در این پروژه در سطح کشور همواره موفق بوده و با بروز رسانی اطلاعات توصیفی و ژئوکدینگ کدها و با اتکا به مجموعه پست استان در سال ۱۴۰۳ پیش بینی ها به صورت کامل محقق شده است.

وی در ادامه با اشاره به ظرفیت‌های زیرساختی و بسترهای مناسب این اداره کل گفت: پست کرمان در راستای تحقق شعار سال مبنی بر "جهش تولید با مشارکت مردم" نقش‌آفرین است و با هموار کردن مسیر عرضه و فروش محصولات تولیدکنندگان کالا و خدمات، خدمت رسانی می‌کند.

مقیمی نژاد با بیان اینکه سال گذشته ۶۰۰ هزار مرسوله در استان در بستر پست جابجا شد افزود: کسب و کارهای نوین می توانند با راه اندازی فروشگاه اینترنتی منجر به رشد و توسعه اقتصادی در نقاط دور و نزدیک استان شود.

وی با اشاره به موضوع تحول دیجیتال پست بیان کرد: بخش قابل توجهی از ترافیک مرسولات سهم تجارت الکترونیک است که در سال گذشته مرسولات مربوط به این حوزه رشد قابل توجهی داشته‌ است و با برنامه های در دست اقدام توسعه این خدمت در تمامی نقاط از جمله تولیدات بومی روستاها را پوشش می دهد.

سرپرست اداره کل پست استان کرمان تاکید کرد: این اداره کل توسعه تجارت الکترونیک را به عنوان یکی از برنامه ها در دست اقدام دارد.

نظر شما