شناسهٔ خبر: 66381750 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فیلم | تجلیل خانواده شهدای قصرشیرین

قصرشیرین- ایرنا- خانواده‌های شهیدان مرادی و شهبازی از شهدای شهرستان قصرشیرین روز یکشنبه در مراسمی با عنوان «یادواره شهدای خانگی» تجلیل شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، فرماندار قصرشیرین در این دیدار با اشاره به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، گفت: امروز به برکت خون مطهر شهدا ایران اسلامی به عنوان ام القرای ملل اسلامی و در برابر زورگویان عالم ایستاده و پوزه استکبار را به خاک مذلت کشانده است.

محمد نجفی افزود: امروز به برکت انقلاب اسلامی ندای یاحسین (ع) در سراسر عالم فرا گیر و پرچم امام حسین (ع) در قلب کفر برفراشته شده و این مرهون خون شهدای پاکی است که مظهر آزادگی و نشر فرهنگ شیعی بوده اند.

او با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب که امروز به قله نزدیک شده ایم، اضافه کرد: امروز به جایی رسیده ایم که صدور انقلاب نه تنها اتفاق افتاد بلکه گسترش یافته و در عملیات وعده صادق ایران اسلامی به عنوان پرچمدار نهضت اسلامی توانست لایه های دفاعی گنبد آهنین و هیمنه استکبار را در هم بشکند.

حجت الاسلام صادق صالحی امام جمعه قصرشیرین نیز با گرامیداشت یاد شهدا، گفت: جنگ امروز، جنگ فرهنگ و رسانه است از این رو همه وظیفه داریم در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با جهاد تبیین، ادامه دهنده راه شهدا باشیم چون اگر امروز به جایی رسیده ایم و در دنیا حرفی برای گفتن داریم و ایران اسلامی به مظهر قدرت تبدیل شده از برکت خون همین شهدایی است که با تاسی از نهضت بزرگ عاشورا برای صیانت از دین مبین اسلام به مقام والای شهادت نایل آمدند.

در این مراسم از خانواده شهیدان «یدالله شهبازی» که در سوم اردیبهشت سال ۱۳۶۶ در عملیات کربلای ۱۰ واقع در بانه و منطقه گامو کردستان به مقام والای شهادت نایل آمد و خانواده «شهید نوروز مرادی »که با عضویت بسیج در سال ۱۳۶۲ در گیلانغرب به شهادت رسید با اهدای هدایایی تجلیل شد.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه در اوایل جنگ تحمیلی ۲ سال کامل در اشغال متجاوزان بعثی بود.

قصرشیرین بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت دارد، این شهرستان در هشت سال دفاع مقدس بیش از ۸۶۰ شهید تقدیم نظام اسلامی کرد که قبور مطهر تعداد زیادی از این شهدا در سایر شهرهای استان کرمانشاه است.

نظر شما