شناسهٔ خبر: 66381709 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

مدیر کل ارشاد استان کرمان خبر داد

کرمان، میزبان جشنواره بین المللی شعر رضوی

روحی گفت: بیست و نهمین دوره جشنواره بین المللی شعر رضوی از ٢٠ اردیبهشت ماه به میزبانی شهر کرمان برگزار خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان هذ خبرگزاری دانشجو ، محسن روحی مدیر کل فرهنگ و ارشاد استان کرمان از برگزاری بیست و نهمین دوره جشنواره بین المللی شعر رضوی از ٢٠ اردیبهشت ماه به میزبانی شهر کرمان خبر داد و گفت: این جشنواره تبدیل به قدیمی‌ترین و با اصالت‌ترین جشنواره شعر آیینی کشور شده است.

وی افزود: سال قبل تلاش کردیم با ارائه جشنواره در سطح کشور فرهنگ رضوی را در بین شاعران ترویج نماییم و در این قالب در استان‌های قم، یزد و مازندران و همچنین شهرستان‌های سیرجان، رفسنجان، بم، بافت و بردسیر برنامه‌های شعر خوانی رضوی با عنوان رواق رضوی برگزار شد.


روحی با تاکید بر اینکه به دنبال رویکرد مردمی جشنواره هستیم اظهار کرد: پارسال نیز برگزاری یک مراسم شعر خوانی جشنواره در حسینیه‌ای در شهر کرمان برگزار شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد استان کرمان با اشاره به ارسال ٢ هزار و ٣٥ اثر به دبیرخانه جشنواره گفت: پس از سه مرحله داوری ١٥٠ اثر به مرحله نهایی راه یافته و در نهایت شش نفر با رتبه برگزیده و شش نفر با رتبه شایسته تقدیر تجلیل خواهند شد.

وی با اشاره به اجرای این برنامه در دهه کرامت افزود: مراسم افتتاحییه پنج شنبه ٢٠ اردیبهشت محفل شعر خوانی در حسینیه آقا ماشاالله با اجرای حامد عسکری و ٢١ اردیبهشت ماه اختتامیه در تالار فرهنگ و هنر با اجرای نجم الدین شریعتی و حضور شاعران برگزار خواهد شد.

روحی اظهار کرد: فرخوان جشنواره امسال در ٣ بخش شعر کلاسیک، شعر نو و ترانه بوده است و ناصر فیض و سعید بیابانکی جزو میهمانان جشنواره هستند.

او با بیان انتخاب داوران جشنواره از استان‌های کرمان، مشهد و تهران گفت:بخش ویژه جشنواره در مورد انتخاب یکی از صفات امام رئوف بود که امسال "معین الضعفا" انتخاب شده بود. 

وی تاکید کرد: باید برنامه ریزی مطلوبی برای سال آینده و سی امین جشنواره بین المللی شعر رضوی نیز داشته باشیم؛ زیرا شعر در کرمان همیشه رونق خوبی داشته و مردم علاقه مندی داشته اند.

روحی اعلام کرد: پارسال ٢١٥ میلیون تومان از ستاد مرکزی برای این جشنواره تخصیص یافت و 
٣٥٠ میلیون تومان نیز با مشارکت نهاد‌های کرمان برای جشنواره هزینه شد.

او در پایان گفت: سوگواره مسیر سرخ نیز پارسال همزمان چهلم سالروز شهادت شهدای حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان برگزار شد.

نظر شما