شناسهٔ خبر: 66381554 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

گسترش حمل و نقل عمومی در شهر اصفهان مستلزم حمایت دولت است

اصفهان - ایرنا - رییس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: خرید تجهیزات قطار شهری،۳۰۰ دستگاه اتوبوس و هزار دستگاه تاکسی بعنوان راهکارهای گسترش حمل و نقل عمومی در این کلانشهر، بخشی از مطالبات شورا از استاندار اصفهان بعنوان نماینده دولت در استان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد نورصالحی روز یکشنبه در یکصد و سی امین جلسه شورای اسلامی شهر اصفهان که با حضور استاندار این استان برگزار شد، افزود: راه‌اندازی گام(فاز) نخست خط ٢ قطار شهری، حلقه حفاظتی (رینگ) چهارم ترافیکی، تکمیل سالن اجلاس و تکمیل پروژه های مرتبط با ورزشگاه «نقش جهان» از دیگر مواردیست که حمایت مستقیم استاندار را می‌طلبد.

وی تصریح کرد: اکنون میان مدیریت شهر، شورا و مقامات استان همدلی و تفاهم وجود دارد که امیدوارم روزافزون شود.

همچنین رییس کمیسیون اقتصادی و سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان در این جلسه بر تسریع در صدور پروانه‌های ساختمانی تاکید و خاطرنشان کرد: صدور پروانه باید کمتر از یک ماه انجام شود که این به نفع مردم و هم مناطق خواهد بود.

عباس حاج رسولی‌ها گفت: بازدید شهردار و مدیران مناطق از پروژه‌ها ضروریست تا مشخص شود چه زمانی شاهد بهره‌برداری از آنها خواهیم بود.

سخنگوی شورای شهر نیز اظهار داشت: ٩٩٧ روز از دوره خدمت شورای ششم گذشته و نیمی از همین میزان تا پایان این دوره باقی مانده است و از نظر فرصت کافی به نظر می‌رسد تا شاهد افتتاح زیرساخت ها باشیم.

علی صالحی افزود: نصب روزشمار برای تسریع در اجرای پروژه‌ها و تحقق تعهدات‌ و جلسات هفتگی جدی، راهکار مناسبی برای تکمیل طرح های نیمه تمام شهریست.

به گزارش ایرنا، حدود ۴۰ درصد از بودجه امسال شهرداری اصفهان به توسعه زیرساخت‌های عمرانی بویژه حمل و نقل عمومی اختصاص دارد.

حلقه(رینگ) چهارم ترافیکی شهر اصفهان، خط دوم قطار شهری و توسعه ناوگان اتوبوسرانی و تاکسیرانی از جمله نیازهای حمل و نقل عمومی این منطقه به شمار می‌رود.

نظر شما