شناسهٔ خبر: 66381551 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام:

دانش‌آموزان در کنار درس سایر مهارت‌ها را فرا بگیرند

محمدجواد داودی نصر

مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام گفت: دانش‌آموزان پسر و دختر در کنار درس باید به یادگیری سایر مهارت‌ها نیز بپردازند.

صاحب‌خبر -

«علی درویشی» امروز نهم اردیبهشت‌ما ۱۴۰۳، در چهل و دومین جشنواره فرهنگی و هنری دانش‌آموزان استان ضمن تبریک فرارسیدن هفته گرامیداشت مقام معلم، با اشاره به رشادت‌های دانش‌آموزان و فرهنگیان استان در دوران دفاع مقدس، بر فداکاری های معلمان خصوصاً معلمان در گذشته در اثر کرونا در طول فراگیری آن در کشور تأکید کرد و گفت: اگر دم مسیحایی معلمان نبود، این همه دانش‌آموز در جبهه های حق علیه باطل حاضر نمی‌شدند. وقتی معلم خود پیشقراول می شود، دانش خود به دنبال او می‌رود و حتی برخی دانش‌آموزان در این امر از معلمان سبقت نیز می گیرند که این نشان می دهد تربیت دانش آموزان درست بوده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: در همه جوامع روی نقش معلم بحث های زیادی شده است. برای برنامه ریزی مادام‌العمر باید معلم تربیت کرد و روی آنان سرمایه‌گذاری کرد. پدران در خانواده تربیت جسمانی و معلمان تربیت روحانی دانش آموزان را برعهده دارند، بنابراین بسیار نقش و جایگاهی ویژه و حائز اهمیت دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام افزود: اگر ما در حوزه آموزش و پرورش کار کنیم شاهد حضور بسیار بیشتر دانش‌آموزان و مشارکت بیش از پیش آنان در کارهای فرهنگی خواهیم بود. 

وی اضافه کرد: فلسفه این جلسات و فعالیت های فرهنگی، یک قسمتش این است که دانش آموز در مسابقه شرکت کند، قسمت اصلی آن این است که دانش‌آموز با حضور در مسابقات به یک اعتماد به نفس می رسد کسی که روی صحنه می‌آید و یا پشت تریبون می‌رود و سرودی می‌خواند و یا چیزی می‌گوید، روزهای بعد برای صحبت کردن مشکلی نخواهد داشت.

 درویشی افزود: اگر می‌خواهید دانش آموزانتان را به صورت صحیح تربیت کنید و موفق شوند، آن ها را نباید یک ساحتی بار بیاورید. نباید فقط در حوزه آموزش کار کرد چراکه سند تحول بنیادین شش ساحت تعریف کرده و فقط یک قسمت آن ساحت آموزشی است، البته دانش‌آموزان ما هم نباید خودشان را تک ساحتی تربیت کنند.

وی تصریح کرد: دختران و پسران دانش‌آموز در کنار درس خواندن باید سایر مهارت ها را نیز یاد بگیرند. اولیای دانش آموزان نیز باید در این زمینه فرزندانشان را مستقل و قوی تربیت کنند تا بتوانند در اجتماع به نحوی صحیح زندگی کرده و خودشان را با شرایط مختلف تطبیق دهند.

انتهای پیام

نظر شما