شناسهٔ خبر: 66381427 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بیش از ۲۳ میلیون افغانستانی به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند

تهران- ایرنا- نهاد هماهنگ‌کننده کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل متحد برای افغانستان (اوچا)، از نیازمندی حدود ۲۳‌ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر، از جمله ۱۲ میلیون و ۳۰۰ هزار کودک در افغانستان به کمک‌های بشردوستانه در سال جاری میلادی خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از خبرگزاری صدای افغان(آوا) اوچا در گزارشی وضعیت مردم در افغانستان را طی ماه مارس (اسفند-فروردین) بررسی کرده و نگاشته است: این نهاد برای رسیدگی به بحران بشری در کشور به یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار نیاز دارد.

براساس این گزارش، کشورها و نهادهای کمک‌کننده تا کنون تنها ۳۵ درصد از این بودجه را تامین کرده‌اند.

به گفته این نهاد، در ماه مارس سوئد، امارات متحده عربی و اداره یونیسف بیشترین کمک را به افغانستان ارایه کرده‌اند.

اوچا در این گزارش همچنان وضعیت بشری در افغانستان را وخیم خوانده است.

این نهاد تصریح کرده است: در کنار سایر چالش‌ها، بارندگی‌های اخیر در این کشور نیز بر زندگی افغانستانی‌ها تاثیر منفی گذاشته است.

بر اساس این گزارش، تنها در ماه گذشته میلادی یک هزار و ۵۰۰ جریب زمین کشاورزی در پی جاری شدن سیلاب در نقاط مختلف افغانستان از بین رفته و حدود ۵۴۰ خانه در هفت ولایت این کشور تخریب شده است.

یافته‌های این نهاد نشان می‌دهد که مردم فاریاب، ننگرهار و دایکندی بیشترین آسیب ناشی از سیلاب‌ها را متحمل شده‌اند.

نهاد هماهنگ‌کننده کمک‌های بشردوستانه برای افغانستان با اشاره به وضعیت شهروندان افغانستان خاطرنشان کرد: در ماه مارس دست‌کم به ۹۴۸ هزار و ۹۷۵ تن، از جمله ۳۹ هزار و ۲۴۶ کودک در این کشور خدمات پزشکی اساسی ارائه شده است.

براساس اطلاعات اوچا، صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) نیز طی این مدت به پنج میلیون و ۴۳۲ هزار و ۷۸۹ تن در افغانستان که حدود نیم از آن‌ها را کودکان تشکیل می‌دهند، خدمات اولیه پزشکی و تغذیه ارائه کرده است.

در این گزارش آمده که از ۲۵ تا ۳۱ مارس، یک هزار و ۴۳۵ مورد مشکوک به بیماری سرخک و ۹ مرگ ناشی از این بیماری در شش ولایت افغانستان به ثبت رسیده است.

این در حالی است که چند ماه پیش هم اوچا اعلام کرده بود که در سال جاری میلادی ۲۳ میلیون و ۷۰۰ هزار افغان که ۵۲ درصد آن زنان و دختران‌ هستند، به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند.

نظر شما