شناسهٔ خبر: 66381133 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

افزایش تولید نان کامل به 15 واحد نانوایی در استان زنجان

زنجان-مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان از افزایش تولید نان کامل به 15 واحد نانوایی در این استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

افزایش تولید نان کامل به 15 واحد نانوایی در استان زنجان

به گزارش خبرگزاری بسیج زنجان؛ ولی‌اله زمانی در جمع خبرنگاران در تشریح جزئیات این خبر، اظهار کرد: بر اساس مصوبه کارگروه پیگیری و پیاده سازی تولید نان کامل استان زنجان، مقرر گردیده است از اوایل خرداد ماه سال جاری تولید نان کامل به 15 واحد نانوایی افزایش یابد.

 

وی با بیان اینکه تاکنون 6 واحد تولید نان کامل شروع کار کرده است، گفت: تولید نان کامل در 8 واحد نانوایی سطح شهر زنجان و 7 واحد دیگر در شهرستان های استان راه اندازی خواهد شد.

 

وی با اشاره به اینکه قیمت نان کامل فعلا همان قیمت اولیه نان می باشد و تغییری نیافته است، افزود: تولید نان های فعلی که بر اساس استانداردهای سازمان ملی استاندارد تهیه می شود به قوت خود باقی خواهد بود.

 

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان گفت: تولید نان کامل برای همه افراد جامعه علل الخصوص بیمارانی که دارای فشار خون، دیابت، مشکلات گوارشی، افراد مبتلا به چاقی و ... هستند مفید می باشد.

 

زمانی با اشاره به اینکه در آرد کامل نه سبوس و نه جوانه گندم حذف نخواهد شد، گفت: مزایای بالایی برای استفاده از آرد کامل و نان کامل وجود دارد چراکه جوانه گندم منبع غنی از انواع ویتامین‌ها از جمله B و E است و سبوس نیز منبع غنی از فیبر بوده و برای افراد با بیماری دیابت، گوارشی و مادران باردار توصیه می‌شود.

 

 

 

 

 

نظر شما