شناسهٔ خبر: 66380871 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: دولت.آی‌آر | لینک خبر

مدیر کل ورزش و‌جوانان استان آذربایجان شرقی:

آمایش سرزمینی موجب بهبود شرایط ورزش کشور می شود

مدیرکل ورزش و جوانان استان آذربایجان شرقی گفت: آمایش سرزمینی در ورزش با توجه به تغییرات محیطی و اجتماعی، برنامه‌ها و طرح‌های کلان ورزشی را بازنگری و به‌روزرسانی می‌کند و این فرایند خلاقانه و نوآورانه با ارائه راهکارهای جدید و مناسب، به بهبود شرایط ورزش کشور و افزایش کارایی آن منجر می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، حبیب ستوده نژادمدیرکل ورزش و جوانان استان آذربایجان شرقی در خصوص طرح آمایش سرزمینی در ورزش گفت: طرح آمایش سرزمینی ورزش، برای تحقق عدالت ورزشی و هدر نرفتن سرمایه‌های ورزش آماده می‌شود و در این طرح ساز و کار بر اجرا و نظارت بر پروژه‌های ورزشی در شورای عالی ورزش کشور در اجرای سند تحول دولت مردمی مورد تاکید قرار می گیرد و علاوه بر این پروژه‌های نیمه تمام، بازسازی، تعمیر و نگهداری از ظرفیت‌هایی که داریم هم مورد نظر است.


وی تصریح کرد: در طرح آمایش سرزمینی قرار است امکانات و ظرفیت‌های ورزشی هر استان، شهر و حتی روستا مورد بررسی قرار بگیرد و خیلی زود برای بهتر شدن شرایط تصمیم‌ها و اقدام‌های لازم از سوی دولت، وزارت کشور، اداره‌های کل ورزش و جوانان استان و شهرستان اجرایی شود.

وی خاطرنشان کرد: این طرح یک برنامه ریزی ۱۰ ساله است که در دو بازه زمانی 5 ساله اجرایی خواهد شد و این طرح می‌تواند با یک نگاه عادلانه و تخصصی به ورزش، این حوزه را متحول کند.

ستوده نژاد افزود: طرح آمایش سرزمین ورزش می‌تواند عدالت محوری را در دستور کار قرار دهد و می تواند با پاییش و ارزیابی نظام‌مند هر منطقه از بعد نیروی انسانی، زیرساخت‌ها و اقتصادی به عزت و اقتدار ورزش هر منطقه و نهایتا به کشور کمک کند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان آذربایجان شرقی بیان داشت: آمایش سرزمینی در ورزش با توجه به تغییرات محیطی و اجتماعی، برنامه‌ها و طرح‌های کلان ورزشی را بازنگری و به‌روزرسانی می‌کند. این فرایند خلاقانه و نوآورانه با ارائه راهکارهای جدید و مناسب، به بهبود شرایط ورزش کشور و افزایش کارایی آن می انجامد و در نهایت به موفقیت در میادین بین‌المللی همچون مسابقات آسیایی و جهانی و المپیک می‌انجامد.

وی در پایان اعلام کرد: می‌توان امیدوار بود وزارت ورزش با اجرای آمایش سرزمینی باعث ایجاد یک تع=غییر بزرگ در ورزش کشور شود و آن وقت است که ثمرات آن را می‌توان در همه ابعاد ورزش کشور مشاهده کرد.‌چنین اقداماتی را باید به فال نیک گرفت و انتظار می‌رود همه اهالی ورزش در جهت هر چه بهتر انجام شدن آمایش سرزمینی گام بردارند.

نظر شما