شناسهٔ خبر: 66379392 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نماینده مردم چابهار:

مردم استان سیستان و بلوچستان قدردان نعمت امنیت و وحدت هستند

تهران- ایرنا- نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی گفت: مردم استان سیستان و بلوچستان قدردان نعمت امنیت و وحدت هستند و به احدی اجازه تفرقه‌اندازی میان صفوفشان را نمی دهند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، معین الدین سعیدی در جلسه علنی امروز- یکشنبه ۹ اردیبهشت- مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود گفت: دشمنان ملت ایران بدانند مردم استان سیستان و بلوچستان قدردان نعمت امنیت و وحدت هستند و به احدی اجازه تفرقه اندازی میان صفوفشان را نمی دهند. البته امنیت پایدار در سایه فضای پررونق کسب و کار و با هم اندیشی و همفکری همه آحاد استان حاصل خواهد شد.

نماینده مردم چابهار با تبریک روز شوراها، کارگر، ماما و روز معلم گفت: علیرغم خدمات بی بدیل نظام و کارهای بزرگ انجام شده هنوز مردم استان با چالش های عدیده ای روبرو هستند. هر بار که ایران حق‌آبه‌اش را طلب کرد طرف مقابل دروغ گفت و مرزبانان ما را شهید کرد. در مرکز استان با آن همه منابع فقر مطلق بیداد می کند و عدم مدیریت صحیح منابع آبی در سواحل مکران باعث بی آبی شده است.

سعیدی با اشاره به مشکلات حوزه انتخابیه‌اش، بر ضرورت رفع مشکل حاشیه نشینی در چابهار و کنارک تاکید کرد و بیان داشت: با توجه به وقوع دو سیل ویرانگر اخیر در منطقه، لازم است سهمیه کنکور مختص دانش آموزان سیل زده در نظر گرفته شود.

عضو مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان با اشاره به وضعیت آب در این استان گفت:طرح های آبخیزداری، مهار موضوع سیل، کنترل سیلاب، ایجاد سازه هایی شبیه چاه‌ نیمه ها برای نگاهداشت آب، احداث آب‌بند زودبازده در مسیر رودخانه های فصلی و مرزی و لایروبی این رودخانه ها، مرمت قنوات کشاورزی و ایجاد سیل‌بندهای روستاها نه تنها مانع هدررفت آب بلکه باعث ایجاد اشتغال پایدار می شود.

حضور رییس جمهور در بین مردم سیل‌زده موجب تسلی خاطر شد و این نقطه تمایز و برتری دولت سیزدهم بر دولت قبل است

سعیدی با قدردانی از حضور رئیس جمهور در بین مردم سیل زده گفت: حضور شما در بین مردم سیل زده قطعا موجب تسلی خاطر شد و این نقطه تمایز و برتری دولت شما بر دولت قبل است.از طرفی باید سازمان برنامه و بودجه مکلف شود تا ردیف های مستقل اعتباری برای جبران خسارات سیل در نظر گیرد.

وی همچنین درباره طرح تقسیم استان بیان کرد: هرگونه طرحی بدون ملاحظات جامعه محلی، نخبگان، اندیشمندان، دانشگاهیان و علما محکوم به شکست است؛ از این رو به جای تغییر در ساختار به فکر تغییر در نگاه باشید. نام زیبای بلوچستان کمرنگ شدنی نیست لذا به جای آن ادارات کل در شهرهای بزرگ نظیر ایرانشهر، زابل، خاش، سراوان و به ویژه چابهار ایجاد شود.

نظر شما