شناسهٔ خبر: 66378359 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

رشد ۲۵ درصدی تولید لوازم خانگی در چهارمحال و بختیاری

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری از رشد ۲۵ درصدی تولید لوازم خانگی در استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز چهارمحال وبختیاری، فضل‌الله رحمتی  با اشاره به وجود ۳۰ محصول صادرات محور گفت: خوراک آبزیان، شیرخشک، اسکیم (پودر پایه شیر خشک نوزاد)، پودر بستنی، چربی‌های گیاهی، کاشی، سرامیک، لوله موکت، کفپوش از نمد، سیمان، کیلنکر، سنگ ساختمانی، چینی بهداشتی، ورق گالوانیزه، کابل شبکه، سیلندر گاز، محصولات فولادی و ادوات کشاورزی از جمله محصولات صادراتی چهارمحال و بختیاری به شمار می‌رود. وی یکی از مشکلات چهارمحال و بختیاری را نبود خط ریلی عنوان کرد و گفت: با توجه به فاصله جغرافیایی این استان با مرز‌های کشور و بالابودن هزینه حمل و نقل، امید می‌رود با همت مسوولان این زیرساخت مهم و اساسی در بخش اقتصادی در استان فراهم شود. مدیرکل صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری یکی دیگر از مشکلات این استان را فعال نبودن منطقه ویژه اقتصادی عنوان کرد و گفت: فعالیت منطقه ویژه اقتصادی کمک مهمی به صادرات محصولات استان می‌کند.
رحمتی در خصوص اهمیت حضور در نمایشگاه‌های مختلف اظهار داشت: سال گذشته چهارمحال و بختیاری با هدف شناخت مقاصد صادراتی، معرفی گروه‌های کالایی، تنوع بخشی به بازار‌های صادراتی در پنجمین نمایشگاه ایران اکسپو حضور یافت و نتیجه این حضور جهش صادراتی در استان بود. مدیرکل صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری با اشاره به حضور این استان در ششمین نمایشگاه "ایران اکسپو" گفت: تلاش می‌شود در این دوره از نمایشگاه ایران اکسپو که با حضور ۲ هزار شرکت تجاری برگزاری می‌شود مشتریان و هدف‌های جدید صادراتی برای محصولات این استان شناسایی شود. رحمتی با اشاره به حضور ۴۱ شرکت تولیدی در چهارمحال و بختیاری تولید کننده محصولات صادراتی و موفق به گرفتن استاندارد‌های جهانی در ۶ گروه کالایی شده‌اند، افزود: براساس برنامه‌ریزی انجام شده میز توانمندی‌های صادراتی را در غرفه زنجیره ارزش استان در اختیار گرفته شده که بتوانیم از این طریق توانمندی صادراتی استان را به بازرگانان و شرکت‌کنندگان حاضر در این نمایشگاه از ۸۰ کشور دنیا ارائه شود. وی افزود: ۶ واحد و شرکت تولیدی برای حضور در نمایشگاه "ایران اکسپو" به صورت مستقیم دارای غرفه‌های مجزا هستند. رحمتی یادآور شد: افزون بر این ۲۰ محصولی که امکان افزایش تولید در صورت وجود بازار صادراتی دارند انتخاب شده که در غرفه ارائه توانمندی‌های صادراتی به صورت مستقیم با ۲ هزار نفری که از ۸۰ کشور دنیا در این نمایشگاه حضور دارند وارد مذاکره می‌شویم.

نظر شما